Výdaje za zdravou výživu a biopotraviny

Výsledky šetření SHOPPING MONITOR 2011 společnosti INCOMA GfK.

Největší část svých výdajů za zdravou výživu a biopotraviny utratí čeští spotřebitelé v hypermarketech. Vyplývá to z šetření SHOPPING MONITOR 2011 společnosti INCOMA GfK.

Výsledky největšího každoročního šetření vývoje nákupních preferencí českých domácností SHOPPING MONITOR 2011 společnosti INCOMA GfK ukazují, že hypermarkety potvrzují svou dominantní pozici relativně velkým nárůstem: už celých 43 % českých domácností je uvádí jako své hlavní nákupní místo pro celou oblast rychloobrátkového zboží (tj. prodejnu, ve které celkově utratí největší část měsíčních výdajů za potraviny a základní nepotravinářské zboží). Diskonty (25 %) si udržují druhou pozici. Obliba supermarketů poklesla na 15 %. Menší prodejny zůstávají na loňské pozici (15% úroveň preferencí).

Jak vypadá situace, když se podíváme na hlavní nákupní místo pro ZDRAVOU VÝŽIVU A BIOPOTRAVINY?

ZDRAVOU VÝŽIVU A BIOPOTRAVINY nakupují Češi především v hypermarketu (preference 22 %). Celkově velmi vysoké preference pro velkoplošné formáty (hypermarket, supermarket, diskont) jsou pro tuto kategorii zboží typické: dohromady tyto formáty dosahují 38 % preferencí. V malých samoobsluhách tuto kategorii nakupují 4 % domácností, v pultových a specializovaných prodejnách pak naprosté minimum domácností. Zdravou výživu a/nebo biopotraviny nakupuje 44 % českých domácností.

Podrobný rozbor včetně tabulek a grafů najdete na

http://www.bio-info.cz/zpravy/kde-utracime-nejvice-za-zdravou-vyzivu-a-biopotraviny?lang=1&ref=m&source=email

Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla). Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info