Pivovar chce zvýšit export na Slovensko a Ukrajinu
09.03.2011 | Denik.cz
Pardubický pivovar vyváží své produkty do Kanady, Německa, Finska, Švédska a Itálie. Nově míří také na Slovensko a Ukrajinu.
Zdejší pivovar letos plánuje zdvojnásobit export. Zaměřit se tak chce na nové trhy, Slovensko a Ukrajinu. „Loni činil vývoz deset procent na celkové výrobě,“ uvedl ředitel pardubického pivovaru Jan Kvasnička.
Pivovar založil na Slovensku firmu Porter Slovakia. „Osmnáctistupňové pivo Porter je tam naší pilotní značkou a vidíme, že jsme zvolili dobře,“ řekl Kvasnička.
První kamiony naložené pivem zamířily i na Ukrajinu. Letošní vývoz ale ředitel nedokáže odhadnout. Propagace prý byla úspěšná. Ukrajincům chutná Porter i další vícestupňová piva. Ostatní produkce míří do Německa, Kanady, Finska, Švédska a Itálie. I přes očekávání se loni pivovaru nepodařilo navýšit množství uvařeného piva. Výroba se ustálila přibližně na 55 tisících hektolitrech, tedy stejném množství jako předloni.
Pivovar mělo zviditelnit také jedenáctistupňové pivo Ozzobír, inspirované postavou Ozzáka z televizního sitcomu Comeback. Plány vyrobit čtyři tisíce hektolitrů však podle původních předpokladů skončily zhruba na polovině.
Na trhu je Pardubický Taxis
„Ozzobír si jede svým vlastním životem. Zákazníci se o něj sami zajímají, až ho přestanou kupovat, s výrobou skončíme. Loni to bylo příjemné přilepšení k celkové produkci,“ řekl Kvasnička, podle něhož vždy zájem o toto pivo stoupne, když seriál běží v televizi.
Letos pivovar uvedl na trh také čtrnáctistupňové pivo Pardubický Taxis a od dubna chystá změnu etiket a změnu názvů výrobků.
Už v minulosti pivovar rozšiřoval síť restaurací, kde se točí pardubické pivo. Nyní trochu změnil strategii. Provozovnu si pronajme pivovar a poté ji teprve dál pronajme zájemci. „Je to cesta jak zaručit větší kvalitu. Restauraci vybavujeme výčepním zařízením, chlazením a podobně. První vlastní restaurace máme v Chrudimi, Holicích nebo Hradci Králové,“ potvrdil Jan Kvasnička.
Povědomí o pivovaru mají zvýšit i Selské trhy, které začaly loni a opět startují příští sobotu. Podle Kvasničky si přišlo do areálu nakoupit čerstvou sezonní zeleninu, ovoce a mléčné či masné výrobky v průměru 2000 lidí za každou sobotu.
Další články v kategorii
- Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově (28.03.2024)
- SVS loni v Olomouckém kraji kvůli možnému týrání zvířat provedla 250 kontrol (28.03.2024)
- Umělá inteligence upravila pivo. Experti novou variantu ocenili (28.03.2024)
- Státy EU se shodly na prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, platí ale omezení (28.03.2024)
- OSN: Miliony lidí hladoví, ale denně se na světě vyhodí asi miliarda porcí jídla (28.03.2024)
- Energetická nezávislost Česka přichází skrz Modernizační fond. Evropa schválila další masivní investice do zelené modernizace ČR ve výši 73 miliard (28.03.2024)
- Malých mlékáren v Česku ubývá, potíže jim působí vysoké náklady (28.03.2024)
- Kontrolní ústav: Vinaři letos znovu nevyčerpají kvótu pro výsadbu vinic (28.03.2024)
- Prouza: Rostoucí cena kakaa se v konečných výrobcích projeví za mnoho měsíců (28.03.2024)