Activia není obyčejný jogurt. Danone zahájilo protiútok

Největší výrobce jogurtů na světě společnost Danone začal přesvědčovat zákazníky, že Activia není jenom obyčejný jogurt, ale má skutečně příznivé účinky na trávení, jak tvrdí známá reklama.

Firma tak po několika týdnech reaguje na zjištění prestižní německé nevládní organizace Foodwatch, podle které jsou spoty na Activii téměř dokonalou reklamní lží. "Je to jen normální jogurt," uvedla Anne Markwardt ze sdružení.

Podle sdružení Foodwatch reklama na Activii, která patří mezi nejprodávanější jogurty také v Česku, značně přehání. Podobné účinky při trávení jako u Activie je možné podle sdružení dosáhnout pojídáním normálních jogurtů, nebo třeba i sušených švestek a koneckonců i obyčejnou chůzí.

Lidé nám věří

Danone proto nyní zahájilo kampaň, ve které napodobuje styl hodnocení spotřebitelského sdružení a v několika bodech se snaží tvrzení o obyčejnosti svého jogurtu vyvrátit. "Účinky Actvie potvrdilo na sedmnáct vědeckých studii, které pracovaly v souladu s uznávanými mezinárodními normami," uvádí firma v inzerátech.

Podle Danone jogurt není samozřejmě žádný lék, ale praktické zkušenosti zákazníků ukazují, že pomáhá.

Firma ale zároveň uznává, že jogurt není jedinou možností, jak podporovat lepší trávení. "Activia je součástí zdravé výživy. Samozřejmě existují i jiné způsoby, jak podpořit trávení - dost pití, cvičení a vhodné stravy," uvádí firma.

Danone se snaží přesvědčit zákazníky o výhodnosti nákupu Activie v době, kdy se jogurt dostal mezi výrobky, které podle sdružení Foodwatch klamou zákazníky nejvíc.

Jde kromě Activie i o další výrobek společnosti Danone, jogurtový nápoj Actimel, bonbony Nimm2 Soft, mléčný řez a čokoláda Kinder. Všechny tyto výrobky jsou k dostání také v Česku.

Sladkosti jako sladkosti

Třeba u bonbonů Nimm2 Soft od společnosti Storck reklama v Česku doslova říká: "Nimm2 Soft jsou šťavnaté žvýkací bonbóny plněné ovocnou šťávou a potřebnými vitamíny. Nimm2 Soft ovocné žvýkací bonbóny, které má vaše dítě rádo a vitamíny, které potřebuje. Nimm2 Soft vitamíny a sladkosti."

Podle expertů sdružení Foodwatch ale výrobky Nimm2 však nejsou o nic lepší ani zdravější než jiné sladkosti. Ovocné šťávy je v nich minimum a hroznový cukr nemá oproti normálnímu žádné výhody.

"Třistagramové balení ve skutečnosti obsahuje 15 mililitrů ovocné šťávy, která se v jednom pytlíčku promíchá s 200 gramy anebo 69 kostkami cukru. Zmíněný umělý koktejl vitamínů je nejen zcela zbytečný, ale i velmi problematický. Děti tak vlastně mohou nabýt dojmu, že sladkosti jsou stejně důležité a plné živin jako ovoce a zelenina," uvedli experti sdružení.

Kritiky se také dočkalo to, jak výrobce čokolád Kinder, společnost Ferrero propaguje svůj výrobek. "Extraporce zdravého mléka," zazní v reklamě.

"Kdyby však chtělo vaše dítě pokrýt svou denní potřebu kalcia mlsáním Kinder Chocolate, musela by sníst třináct tyčinek, což odpovídá 48 kostkám cukru a půlce másla," uvedli lidé ze sdružení Foodwatch.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info