Karlovarský kraj dal značku Regionální potravina sedmi výrobcům

Sedm výrobců může ode dneška používat na určitých druzích zboží označení Regionální potravina Karlovarského kraje pro rok 2011. Obdržela ji karlovarská pekárna Trend, firma Karlovarský marcipán, producent mléčných výrobků Hollandia Krásné Údolí, Masné výrobky Pelant ze Žalmanova, likérka Arnika z Drmoulu a malovýrobci Jiří Sirotek za med a Pavla Kalčicová za sýr. Soutěže se zúčastnilo 23 výrobců potravin s 80 vzorky. ČTK to oznámil člen hodnoticí komise Zdeněk Perlinger.

Mezi nejúspěšnější regionální producenty patří firma Pelant, pekárna Trend a likérka Arnika. Tito producenti obhájili ve svých kategoriích první místa z loňského prvního ročníku soutěže. Vůbec nejúspěšnější byla Hollandia, která v kategorii mléčné výrobky získala všechna tři hodnocená místa s řadou jogurtů. Trend má mimo prvenství mezi pekaři také druhé místo v kategorii cukrářského zboží. Pelant získal ještě jedno druhé místo, stejně tak Arnika. Dvě místa ze tří hodnocených obsadil se sýry Horský statek Abertamy.

Vítězové v soutěži regionální potravina byli vybráni v sedmi kategoriích z devíti, a to v kategoriích pekařské výrobky, cukrářské výrobky, mléčné výrobky, sýry a tvaroh, alkoholické a nealkoholické nápoje, masné výrobky tepelně opracované, masné výrobky trvanlivé a ostatní výrobky. V kategorii trvanlivých masných výrobků nebylo první místo uděleno, kategorie ovoce a zelenina nebyla ani v letošním roce obsazena. "Většina regionálních výrobců se letos už soutěže se svým zbožím zúčastnila," uvedl Perlinger.

Značkou regionální potravina bude po příští čtyři roky označen Pivovarský chléb (Trend), pralinka Varyáda (Karlovarský marcipán), BIO selský jogurt bílý (Hollandia), Nežichovský zrající sýr (Kalčicová), bylinný hořký likér Golf (Arnika), Český med krémový - pastovitý (Sirotek) a Doupovská uzená kýta (Pelant). "Počet kategorií byl rozšířen z loňských šesti na devět, například z dříve jen pekařských výrobků byly vyčleněny cukrářské, aby bylo hodnocení objektivnější," konstatoval Perlinger.

Soutěž považuje Jakub Pelant ze stejnojmenné společnosti za velmi dobrou i z hlediska marketingu. Do hodnocení firma přihlásila nový produkt, podle starého receptu připravenou uzenou kýtu. "Šli jsme do toho znova i proto, že po loňském úspěchu Doupovské klobásy šel její prodej prokazatelně nahoru," uvedl Pelant. Stejný názor má také majitel karlovarské pekárny Trend Ladislav Jaroš. "Značka regionální potravina má význam, během roku se zvýšil prodej našeho chleba Doktor," poznamenal Jaroš.

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info