Němečtí ekologové chtějí žalovat Danone za reklamu na jogurt

Němečtí ekologové chtějí podat žalobu na výrobce jogurtů Danone, který působí i na českém trhu. Obviňují ho z klamání zákazníků reklamou na nové, údajně ekologičtější kelímky od jeho jogurtu Activia. Firma to ale odmítá a za svou kampaní si stojí. Spor se vede o kelímky z bioplastu, přesněji z polyaktické kyseliny (PLA) získávané z kukuřičného škrobu. Společnost uvádí, že je vyvinula ve spolupráci se Světovým fondem na ochranu přírody (WWF). Opírá se mimo jiné o studii heidelberského Institutu pro výzkum energie a životního prostředí (IFEU), podle níž se při jejich výrobě uvolňuje do ovzduší o 25 procent méně škodlivých emisí než u srovnatelných, dříve používaných plastových vaniček. Zároveň se na ně prý spotřebuje o 43 procent méně fosilních látek.

Zpráva byla upravena na základě obchodních podmínek ČTK, uplné znění získáte na obchodni@mail.ctk.cz

Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info