Cenový BIOmonitor: aktuální vývoj v prodeji biopotravin

Produkt Green marketing Cenový BIOmonitor sleduje ceny pro koncové zákazníky v maloobchodních řetězcích: Albert supermarket a hypermarket, Billa, Coop, Globus, Interspar, Kaufland, Tesco, Penny Market, dm, Rossmann a Žabka. Ve zprávě níže porovnává červenec 2011 s květnem 2011.

Nejdůležitější „události“ posledního období na poli prodeje biopotravin v maloobchodních řetězcích v České republice je zajisté zalistování biopotravin značky AlnaturA v síti hypermarketů Globus.

Celkový počet biopotravin, které byly v červenci 2011 k dostání na pultech výše uvedených maloobchodních řetězců se přehoupl přes 2,5 tisíce položek. Oproti květnu se tak počet zvýšil o 3,2 procent.Počet unikátních položek stagnoval.

Celkové vs. unikátní výskyty: celkové výskyty označují celkový počet nabízených položek, položka s jedním ean kódem se v tomto součtu může vyskytovat i vícekrát podle toho v kolika maloobchodních řetězcích se nachází; naproti tomu v součtu unikátních výskytů může být pouze jednou.

Nárůst celkového počtu biopotravin byl způsoben především zalistováním 109 položekznačky AlnaturA v Globusu (pro srovnání: dm nabízí v současnosti 385 položek AlnaturA). Německý výrobce AlnaturA totiž následuje stejného příkladu v Německu, kde své biopotraviny nabízí jak v prodejnách dm tak v Globusu.

„Až do října 2010 měla dm drogerie markt s.r.o. se společností AlnaturA Produktions- und Handels GmbH smlouvu o exkluzivním prodeji v České republice. Poté co její platnost vypršela jsme věděli, že biopotraviny AlnaturA bude v České republice jednou nabízet také Globus,“ říká Vladimíra Filipová, která má sortiment biopotravin v dm na starosti.

Globus navýšil počet nabízených biopotravin o 32 procentna 432 položek. Stal se tak hypermarketem s nejširší nabídkou biopotravin. Velká část biopotravin AlnaturA je nabízena pohromadě v regálu určeném pro biopotraviny. Některé biopotraviny AlnaturA jsou rozmístěny i u svých kategorií (například trvanlivé chleby).

V Globusu nejvíce položek AlnaturA najdete pod kategoriemi Pečivo trvanlivé a pekárenské výrobky (17 položek) a Kojenecká a dětské výživa (15). V dm nabízejí nejvíce Pečivo trvanlivé a pekárenské výrobky (59) a Konzervované a nakládané potraviny (45). Oproti dm si v Globusu můžete biopotraviny AlnaturA zakoupit i z čerstvých kategorií jako například tofu, šunku nebo mléčné výrobky.

Při porovnání cen 74 shodných položek AlnaturA lze říci, že dm je v průměru mírně dražší. Průměrná cena těchto položek v dm činí 41,8 Kč a v Globusu 41,2 Kč (rozdíl 1,4 %). Tento rozdíl může být způsoben zaváděcími cenami (zhruba 60 položek inzeroval Globus i ve svém letáku).

Otázkou do budoucna zůstává, zda Globus zamýšlí nabízet biopotraviny značky Alnatura vedle již zalistovaného sortimentu biopotravin nebo tyto položky nahradí. V červenci byly nabízeny vedle sebe.

Více k tématu se dozvíte v článku, který Bio-info této události před časem věnoval.

Daší novinky v maloobchodních prodejnách

Penam uvedl na trh dva druhy toastového chleba – vícezrnný a celozrnný. K dostání jsou v prodejnách Billa.

Do prodejen Interspar nyní nově dodává společnost Kaperi netradiční druhy medu: jedlový, pampeliškový, kaštanový a pomerančový. Novinkou je zde také listové těsto od společnosti Svoboda.

Olma uvedla na trh nové gramáže oblíbených jogurtových nápojů (natur, jahoda a brusinka/černý rybíz). Namísto 500 g nyní nápoje dodává v 320 g balení.

Zdroj: Green marketing cenový BIOmonitor

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info