Češi nejvíce sledují slevy na potraviny a nápoje
14.09.2011 | Euro
Zákazníci stále více sledují ceny zboží a pravidelně k tomu využívají reklamní letáky distribuované do poštovních schránek. Až 45 procent z nich uvádí, že si na základě informací z letáku někdy pořídí zboží, které by jinak nekoupili, dalších 17 procent takto nakupuje často, vyplynulo z šetření, jež pro společnost Česká distribuční v srpnu zrealizovala výzkumná agentura Focus.
„Největší výhodu reklamních letáků vidí až 66 procent spotřebitelů v možnosti získat slevy na produkty. Pětina z nich používá leták jako dobrý zdroj informací o aktuálně nabízeném zboží v obchodě. Pouze 11 procent uvedlo, že v letácích nevidí žádné výhody,“ sdělila Euro.cz marketingová specialistka České distribuční Michaela Kohutová.
„Letáky přináší spotřebitelům nemalé výhody. Nákupem zboží z letáků mohou leckdy ušetřit až desítky procent, a to už je na rodinném rozpočtu znát. Výzkum ukázal, že letáky mají dobrou odezvu u spotřebitelů, zhruba 77 procent uvedlo, že letáky vítají. Pouhých sedm procent k nim má negativní vztah,“ doplnila.
Výzkum ukázal, že lidé nejčastěji sledují letáky s nabídkou potravin a nápojů. Dále se zaměřují na drogerii, zboží z hobby marketů či elektro spotřebiče. Sezonně se pak setkávají i s letáky s hračkami a se sportovním zbožím.
„S očekávaným růstem cen potravin lze předpokládat, že zájem o letáky s tímto sortimentem bude ještě větší. Důležitou roli hraje rovněž sezona. Před Vánoci mají zákazníci mnohem větší zájem o hračky, vybavení na lyže či elektro. Před létem se pak zákazníci zaměřují na hobby potřeby v souvislosti s koupáním či stále oblíbenějším grilováním,“ vysvětlila Kohutová.
Lidé se při nákupu velmi často inspirují nabídkou v letáku. Téměř polovina, 47 procent, respondentů přiznala, že podle letáků nakupují jednou týdně, 19 procent pak jednou za čtrnáct dní. Zhruba 12 procent zákazníků uvedlo, že se podle letáků při nákupu neřídí.
„Letáky jsou jediný reklamní nástroj, který ze své podstaty přináší zákazníkům ekonomickou výhodu v podobě slev na produkty. Spotřebitelé je proto pravidelně sledují a inspirují se jimi při nákupech. Obchodníkům to přináší především rostoucí tržby, ale i nové zákazníky,“ dodala marketingová specialistka České distribuční Kohutová.
Další články v kategorii
- Další Emil? Rakušané spekulují o losovi u Vídně, ten pravý je ale na Šumavě (13.12.2025)
- Ministr Výborný na poslední Radě ministrů v roce 2025: Podpora inovací je pro budoucnost zemědělství zásadní (12.12.2025)
- ČOI ve třetím čtvrtletí odhalila 292 případů prodeje alkoholu nezletilým (12.12.2025)
- Týden v zemědělství podle Petra Havla – č. 50 (12.12.2025)
- Na březích dvou jihomoravských potoků jsou stovky nově vysazených stromů a keřů, přibyla i stanoviště pro obojživelníky (12.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Testovali jsme v laboratoři croissanty z Česka a Německa. Výsledky Čechy překvapí (12.12.2025)
- Albert i před letošními Vánoci podporuje zaměstnance v prodejnách příspěvkem a dalšími benefity (12.12.2025)
- MŽP poskytne 300 milionů korun na instalace fotovoltaik na zemědělské půdě (12.12.2025)
- Věčné chemikálie ve vodě škodí dětskému zdraví i peněženkám (12.12.2025)

Tweet



