Podzimní etapa kampaně Ryba domácí pozve na výlovy rybníků

Ministerstvo zemědělství zahájilo v září další etapu komunikační kampaně Ryba domácí. Ta se zaměří hlavně na propagaci výlovů rybníků, které jsou tradiční podzimní rybníkářskou činností. Pokračovat budou i ochutnávky, představování zajímavých receptů v pořadech o vaření a další popularizace předností rybího masa na podporu konzumace sladkovodních ryb.

„Loni jsme v České republice poprvé od roku 2000 spotřebovali o deset procent víc sladkovodních ryb, než kolik se jich vyváží. S ohledem na kvalitu a nutriční vlastnosti rybího masa je to jednoznačně dobrá zpráva nejen pro producenty, ale i pro konzumenty,“ komentuje příznivý vývoj ministr zemědělství Ivan Fuksa. „Průměrná roční spotřeba sladkovodních ryb získaných produkčním chovem i lovem na udici podle odhadu Rybářského sdružení ČR vzrostla loni přibližně na 1,42 kilogramu na osobu z předchozích 1,37 kilogramu. Za vyspělými evropskými státy v průměrné konzumaci ryb na osobu ale stále zaostáváme, proto v představování předností rybího masa a vysvětlování jeho nezastupitelnosti v moderním zdravém jídelníčku budeme pokračovat. O rostoucím významu a velkém potenciálu chovu sladkovodních ryb je ostatně přesvědčena i Evropská komise a v souladu s tím chce tuto oblast více podporovat v nové Společné rybářské politice po roce 2013,“dodává ministr Fuksa.

„Veřejnost budeme zvát k návštěvě výlovů formou rozhlasových spotů, tištěné a internetové inzerce. Výlovy pak zpestří promoakce a doprovodný program,“ přibližuje náplň podzimní kampaně ředitelka odboru Operační program Rybářství Renáta Komiková. Výlovy s sebou nesou kouzlo tradic rybářského řemesla, jejich návštěva je zároveň ideální příležitostí pro nákup čerstvých sladkovodních ryb v nejvyšší kvalitě, což potvrzuje ředitel Rybářského sdružení České republiky Václav Šilhavý: „Během výlovů jsou k dostání mimo tradičního kapra také další sladkovodní ryby jako štika, candát, sumec nebo býložravé ryby, které nejsou v průběhu roku v obchodech běžně k dostání. Pro gurmány a milovníky ryb je tedy výlov opravdovým svátkem.“

Kompletní seznam výlovů rybníků zpracovaný Rybářským sdružením ČR je na internetových stránkách www.rybadomaci.cz

Mimo cílené podpory výlovů se kampaň Ryba domácí v podzimní etapě zaměří na propagaci konzumace sladkovodních ryb v televizních pořadech o vaření, v tištěných mediích a na internetu. Připravena je série ochutnávek v obchodních řetězcích po celé ČR.

Propagační kampaň Ryba domácí spolufinancuje Evropský rybářský fond a jejím cílem je podpořit spotřebu sladkovodních ryb a výrobků z nich. Cílem projektu není pouze navrátit rybím produktům jejich místo v jídelníčku spotřebitelů, ale také podpořit zájem veřejnosti o produkty rybolovu a akvakultury, a tím v dlouhodobé perspektivě ovlivnit spotřebitelské chování lidí a podporovat zdravější životní styl.

Radek Ležatka

ředitel Odboru komunikace MZe

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info