Podzimní etapa kampaně Ryba domácí pozve na výlovy rybníků
27.09.2011 | MZe ČR
Ministerstvo zemědělství zahájilo v září další etapu komunikační kampaně Ryba domácí. Ta se zaměří hlavně na propagaci výlovů rybníků, které jsou tradiční podzimní rybníkářskou činností. Pokračovat budou i ochutnávky, představování zajímavých receptů v pořadech o vaření a další popularizace předností rybího masa na podporu konzumace sladkovodních ryb.
„Loni jsme v České republice poprvé od roku 2000 spotřebovali o deset procent víc sladkovodních ryb, než kolik se jich vyváží. S ohledem na kvalitu a nutriční vlastnosti rybího masa je to jednoznačně dobrá zpráva nejen pro producenty, ale i pro konzumenty,“ komentuje příznivý vývoj ministr zemědělství Ivan Fuksa. „Průměrná roční spotřeba sladkovodních ryb získaných produkčním chovem i lovem na udici podle odhadu Rybářského sdružení ČR vzrostla loni přibližně na 1,42 kilogramu na osobu z předchozích 1,37 kilogramu. Za vyspělými evropskými státy v průměrné konzumaci ryb na osobu ale stále zaostáváme, proto v představování předností rybího masa a vysvětlování jeho nezastupitelnosti v moderním zdravém jídelníčku budeme pokračovat. O rostoucím významu a velkém potenciálu chovu sladkovodních ryb je ostatně přesvědčena i Evropská komise a v souladu s tím chce tuto oblast více podporovat v nové Společné rybářské politice po roce 2013,“dodává ministr Fuksa.
„Veřejnost budeme zvát k návštěvě výlovů formou rozhlasových spotů, tištěné a internetové inzerce. Výlovy pak zpestří promoakce a doprovodný program,“ přibližuje náplň podzimní kampaně ředitelka odboru Operační program Rybářství Renáta Komiková. Výlovy s sebou nesou kouzlo tradic rybářského řemesla, jejich návštěva je zároveň ideální příležitostí pro nákup čerstvých sladkovodních ryb v nejvyšší kvalitě, což potvrzuje ředitel Rybářského sdružení České republiky Václav Šilhavý: „Během výlovů jsou k dostání mimo tradičního kapra také další sladkovodní ryby jako štika, candát, sumec nebo býložravé ryby, které nejsou v průběhu roku v obchodech běžně k dostání. Pro gurmány a milovníky ryb je tedy výlov opravdovým svátkem.“
Kompletní seznam výlovů rybníků zpracovaný Rybářským sdružením ČR je na internetových stránkách www.rybadomaci.cz
Mimo cílené podpory výlovů se kampaň Ryba domácí v podzimní etapě zaměří na propagaci konzumace sladkovodních ryb v televizních pořadech o vaření, v tištěných mediích a na internetu. Připravena je série ochutnávek v obchodních řetězcích po celé ČR.
Propagační kampaň Ryba domácí spolufinancuje Evropský rybářský fond a jejím cílem je podpořit spotřebu sladkovodních ryb a výrobků z nich. Cílem projektu není pouze navrátit rybím produktům jejich místo v jídelníčku spotřebitelů, ale také podpořit zájem veřejnosti o produkty rybolovu a akvakultury, a tím v dlouhodobé perspektivě ovlivnit spotřebitelské chování lidí a podporovat zdravější životní styl.
Radek Ležatka
ředitel Odboru komunikace MZe
Další články v kategorii
- ASZ ČR odmítá návrhy poslanců ANO a SPD na omezení svobody vlastníků půdy (18.04.2024)
- Vyšší ochranu nejlepší zemědělské půdy Sněmovna schválí patrně v mírnější podobě (18.04.2024)
- Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor (18.04.2024)
- Arboretum v Pardubicích budou spravovat technické služby, změna je na popud lidí (18.04.2024)
- Letošní Cena Ing. Jiřího Nováka byla udělena Pavlu Bednářovi za výzkum modřínu (18.04.2024)
- Vinaři v Habánských sklepích dnes zahájili unikátní test, který má ochránit révu před přicházejícím mrazem (18.04.2024)
- Ceny v průmyslu se v březnu meziročně nezměnily, v zemědělství opět klesly (18.04.2024)
- Dvojí kvalita potravin? Chyba není v EU, ale u nás, řekl prezident Petr Pavel (18.04.2024)
- Pivovary Staropramen se řadí mezi nejlepší zaměstnavatele roku 2024 v Česku (18.04.2024)