Výrobci džusů musí být na obalech upřímnější, rozhodl EP

Výrobci ovocných šťáv budou muset být v budoucnu mnohem upřímnější, co se týče informací o složení, jež uvádějí na obalech. Spotřebitele už nesmějí mást a snažit se jim prodat třeba doslazovaný nápoj pod hlavičkou ovocné šťávy. Přísnější pravidla týkající se používání označení jako stoprocentní džus či nektar dnes schválil Evropský parlament.

Nové nařízení donutí producenty, aby byli vzhledem k zákazníkům mnohem sdílnější. Skončit bude muset velice oblíbená praxe, kdy výrobce smíchá kupříkladu dražší jahodovou šťávu s levnější jablečnou a na obale se pak honosí označením jahodový džus. Teď bude muset složení beze zbytku přiznat a výrobek nazvat jahodovo-jablečná šťáva.

Jasno bude v budoucnu také co se týče přidaného cukru. Výrobky s názvem "ovocná šťáva" musí být nedoslazované. Pokud se při výrobě bude přidávat cukr nebo umělá sladidla, ponese výrobek bez výjimky označení nektar.

"Naší prioritou bylo poskytnout spotřebitelům přesné informace, aby věděli, co nakupují," řekl autor návrhu, europoslanec Andrés Perelló Rodríguez. Podpořila ho valná většina 585 kolegů, proti jich bylo jen 33.

Nová pravidla vstoupí definitivně v platnost ve chvíli, kdy je schválí členské státy. To už je však pouze oficialita. Zákazníci si však na pořádek v označování džusů budou muset ještě chvíli počkat: výrobky označené podle dosavadní praxe se budou smět prodávat ještě tři roky.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info