Budvaru loni stoupl prodej piva o 5,5 procenta

Prodeje Budějovického Budvaru loni meziročně vzrostly o 5,5 procenta na 1,32 milionu hektolitrů. Na výsledku se podílel především vývoz, který byl nejvyšší v historii pivovaru. Oproti roku 2010 stoupl o 7,8 procenta na víc než 650 tisíc hektolitrů. Podíl lahvového piva na celkové výrobě se zvýšil o 10,5 procenta, stáčírna poprvé překonala hranici 800 tisíc hektolitrů.

Nárůst objemu v České republice činil 3,4 procenta. „Podařilo se nám tak zvrátit nepříznivý trend roku 2010, kdy jsme na domácím trhu kvůli zvýšení spotřební daně ztratili přes sedm procent,“ uvedl obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt. Podle něj je také důležitá skutečnost, že v tuzemsku i v zahraničí loni posílil vlajkový produkt pivovaru, tedy světlý ležák Budweiser Budvar, jehož se prodalo o 6,5 procenta více.

Příjmy se zvýšily o 1,9 procenta na zhruba dvě miliardy korun. „Nižší dynamika nárůstu tržeb byla způsobena jednak posilováním koruny, jednak strukturálním přesunem evropské poptávky z gastronomie do segmentu maloobchodu,“ uzavřel Robert Chrt.

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info