Autobusy již skoro nejezdí, ačkoli by prý byly využité

Letos již šestým rokem byla návštěvníkům Šumavy k dispozici síť ekologických autobusových linek s dotovaným jízdným. Jde o společný projekt Správy Národního parku a Chráněné krajinné oblasti Šumava, okresních úřadů Klatovy a Prachatice a šumavských obcí. Loni této autobusové dopravy využilo přes 118 tisíc cestujících.

Základní osu celé sítě tvoří linka ze Špičáku a Železné Rudy přes Prášily, Srní, Modravu a Kvildu až do jihočeské Kaplice pod Boubínem. Tuto linku křižuje nejvyužívanější spoj Horská Kvilda - Kvilda - Bučina, kde mají turisté možnost napojení na odobný dopravní systém Igelbus v sousedním Národním parku Bavorský les. Využívány jsou i další linky: Sušice - Srní - Kvilda, Churáňov - Kvilda a Nová Pec -Jelení Vrchy. V současné době je již v provozu pouze linka Špičák - Kvilda.

"Je to škoda, a to bych chtěla říci velmi důrazně. V září se jezdí už jen v sobotu a v neděli, a to jen jeden spoj ráno a jeden odpoledne zpátky. Neustále sem proudí lidi, kteří by o tyto autobusy měli zájem. V červnu a v září by ještě byly určitě využité. Navíc německé Igelbusy, na něž lidé mohou přesednout na hraničním přechodu Bučina, jezdí, tuším, až do poloviny října, takže nyní chybí návaznost. Škoda, že provozovatelé našich autobusů nenašli způsob, jak sezonu prodloužit," lituje Milena Vobrová z Informačního turistického centra města Železná Ruda.

Tisk

Další články v kategorii Ekologie

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info