Jihočeské ekologické organizace zaostřují na hypermarkety

Výstavou fotografií s texty o negativním vlivu hypermarketů, která v pondělí začala v Jihočeské vědecké knihovně, se jihočeské nevládní ekologické organizace připojily ke kampani hnutí Nesehnutí Zaostřeno na hypermarkety.

"V kraji i v Českých Budějovicích chybí koncepce optimalizace obchodní sítě," říká Vladimír Molek ze sdružení Calla. "Nedůslednost a benevolence úřadů při posuzování výstavby Střediska obchodu a služeb v Boršově nad Vltavou, navrhovaná stavba u Litvínovic, uvažovaná likvidace dvora Světlí a záměr využít část výstaviště také ve prospěch dalšího marketu nás nutí, abychom oslovili zastupitele kraje i města České Budějovice a požadovali urychlené řešení," doplnil Vladimír Molek.

Výstavu zahájila beseda Nesehnutí, kterou doplnil film na toto téma. Až do 22. února bude problém prezentován na fotografiích s texty o negativním vlivu hypermarketů. Zájemci mohou ale zhlédnout i filmy.

"Chceme využít této příležitosti a návštěvníkům výstavy promítnout nejúspěšnější filmy z loňské přehlídky Ekofilmů," doplnila Zuzana Guthová. Ve středu a 21. února dopoledne mohou do audiosálu knihovny zavítat školy, odpoledne pak veřejnost.

Protest proti hypermarketům se na jihu Čech koná i přesto, že v mezikrajovém srovnání vybavenosti hypermarketovými plochami v přepočtu na obyvatele skončil Jihočeský kraj na posledním místě.

Tisk

Další články v kategorii Ekologie

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info