Bidvest otevírá prodejnu pro gurmány. Řetězcům konkurovat nechce
17.06.2014 | iDNES.cz
Společnost Bidvest, která se zabývá distribucí potravin, otevírá v Praze vlastní podnikovou prodejnu Nowaco market. V centru metropole tak vzniká další obchod, který hodlá lidem nabízet špičkové zboží, z něhož připravují hostům jídla šéfkuchaři jako je například Zdeněk Pohlreich. Rivalů se nebojí a maloobchodním řetězcům konkurovat nehodlá.
Nová značková prodejna o ploše 300 m2 v Havlíčkově ulici naproti Masarykovu nádraží bude nabízet lidem potraviny, která byly dosud dostupné hlavně restauracím. "Chceme našim zákazníkům ukázat jak kvalitní potraviny pro gastronomii nabízíme, a jak mnoho se liší nároky gastronomických provozů od nároků některých maloobchodníků," uvedl generální ředitel skupiny Bidvest v ČR Bohumil Volf.
Devadesát procent sortimentu budou tvořit mražené nebo chlazené potraviny, jejichž cena bude zhruba o 10 až 20 procent nižší než v běžné obchodní síti. "To si můžeme dovolit díky tomu, že je to podniková prodejna, která nemusí přenechat část své marže obchodním řetězcům," uvedl jednatel firmy Antonín Rubáš s tím, že české potraviny zaujímají asi polovinu celé nabídky, ostatní jsou z ciziny. K tuzemským potravinám však počítá Rubáš i zboží, nepříklad mořské ryby, které balí závody Bidvestu v Česku.
V regálech prodejny jsou však také mléčné výrobky, těstoviny či zmrzliny. Vedle výrobků, které člověk nakoupí v běžném supermarketu, jako je například padesátigramové balení černého kaviáru za 25 Kč, jsou v obchodě i netradiční výrobky. Tím je například hovězí tatarák ve vaničce za 229 Kč za kilogram či vařené brambory či předvařené vakuované brambory ve slupce za 80 Kč za kilogram.
Většina zboží je nabízena ve velkém balení. Balená masa váží několik kilo, ale například i šlehačka ve spreji je na prodej v třikrát větší velikosti než běžná šlehačka prodávaná v řetězcích - 700 ml je v nabídce od 135 Kč do 185 kč za jeden kus. Podle Rubáše tvoří běžný maloobchodní sortiment zhruba třetinu nabídky obchodu a dvě třetiny jsou nabízeny ve větším balení.
Autor:Iva Špačková
Další články v kategorii Podnikání
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)
- Obchodníci: Letošní vánoční sezona by mohla být úspěšnější než loni (08.12.2025)
- Aperol míří do Ameriky. Italský výrobce chce dobýt trh milovníků piva (08.12.2025)
- Skupina Agrostroj Pelhřimov se loni dostala do ztráty 316,5 milionu korun (08.12.2025)
- Ryby z jižních Čech poputují k zákazníkům na speciálním přívěsu z Olomoucka (08.12.2025)
- Právníci považují Babišův způsob řešení střetu zájmů za přijatelný (05.12.2025)
- Hospodářství je srdcem naší rodiny, říkají čerství držitelé ocenění Farma roku 2025 (05.12.2025)
- Meziroční inflace zvolnila na 2,1 procenta (04.12.2025)
- Historik: Nejstarší dosud funkční varnu má pivovar v Benešově (04.12.2025)

Tweet



