Budvar a AB si rozdílně vysvětlují rozhodnutí italského soudu
05.03.2001 | Hospodářské noviny
Budvar a AB si rozdílne vysvetlují rozhodnutí italského soudu
Za prímé porušení soudního príkazu považuje americká spolecnost Anheuser-Busch International (AB) rozhodnutí Budejovického Budvaru dále prodávat na italském trhu pivo pod obchodním jménem Budweiser Budvar. Ceskobudejovický pivovar argumentuje tím, že soud nevyhovel požadavku AB, aby Budvar nesmel v Itálii používat znacky Bud a Budweiser v jakékoli podobe; americký pivovarnický gigant si však myslí neco jiného. "V soudních záznamech je uvedeno, že jakékoli použití jména Budweiser ceským pivovarem v Itálii, vcetne oznacení Budweiser Budvar, je prímým porušením soudního príkazu. Anheuser-Busch proto podnikne nezbytné kroky, aby zajistil prosazení tohoto soudního rozhodnutí," uvedl výkonný reditel Anheuser-Busch International Stephen J. Burrows. Podle neho odvolací soud v Miláne zakázal Budvaru použití znacek Budweiser a Bud, a to na všech pivních etiketách, obalech i v reklame. Potvrdil tak rozhodnutí místního soudu, který ve prospech spolecnosti AB rozhodl již v roce 1998 a zrušil nárok Budvaru na tyto znacky. "Veríme, že italský Nejvyšší soud bude souhlasit s rozhodnutím místního i odvolacího soudu a potvrdí tak náš nárok na znacky Budweiser a Bud," napsal Burrows.Budejovický Budvar vede v soucasnosti s AB na 40 soudních sporu a pred patentovými úrady dalších více než 40 správníchrízení. AB se hájí tím, že znacky Budweiser ci Bud používá již od roku 1876, tedy o 19 let dríve, než byl založen Budejovický Budvar. Ten naopak tvrdí, že název Budweiser je zemepisným oznacením, které podle francouzského systému "appellation controlée" garantuje spotrebitelum puvod a kvalitu zboží. V poslední dobe zaznamenal ceskobudejovický pivovar úspechy ve známkoprávních sporech s americkou spolecností napríklad v Portugalsku, Velké Británii, Švýcarsku, Recku, Jugoslávii, Finsku a pobaltských zemích.
Další články v kategorii Podnikání
- Vídeňští restauratéři se bouří proti rozvozu jídel, připadají si vykořisťovaní (29.04.2024)
- Sladké nápoje by mohly podražit. Válek je pro speciální daň (29.04.2024)
- Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo (28.04.2024)
- Kvartální výsledky PepsiCo překonaly díky růstu cen a stabilní poptávce odhady (24.04.2024)
- Teplé počasí hospodám pomohlo. Přesto musí lidé počítat se zdražováním (22.04.2024)
- Budějovický Budvar měl loni rekordní tržby 3,37 miliardy korun, stouply o 11 pct (18.04.2024)
- Pivovary Staropramen se řadí mezi nejlepší zaměstnavatele roku 2024 v Česku (18.04.2024)
- U Jihlavy vznikla farmářská samoobsluha. Platí se do kasičky či QR kódem (15.04.2024)
- Farmářské trhy se vracejí. Problémem bývá špatné označování výrobků a hygiena (14.04.2024)
- Candáty v Lipně možná likvidují sumci, vědci a rybáři je chtějí ochránit (12.04.2024)