Hlavně české potraviny. Na trh vstupuje řetězec Delmart
10.08.2014 | Aktuálně.cz
Zboží od tuzemských dodavatelů má představovat asi 80 procent nabídky.
Na český trh vstupuje potravinářský řetězec Delmart, společnost plánuje vybudovat v Česku síť 20 supermarketů.
První prodejna s bistrem a pekárnou o prodejní ploše 500 metrů čtverečních se tento týden otevírá v Praze na Zlatém Andělu. Informoval o tom majitel společnosti Dušan Mrozek.
"Expanzi plánujeme, jednáme o několika dalších lokalitách v Praze, další obchody otevřeme v průběhu několika měsíců. Počet prodejen není omezen, reálné je otevřít 20 prodejen během dvou let. Franšízy neplánujeme," uvedl Mrozek, bývalý předseda představenstva české pobočky řetězce Marks & Spencer.
Zboží z Česka
Delmart nabízí pětinu sortimentu pod vlastní privátní značkou. Na silně konkurenčním českém maloobchodním trhu se chce zaměřit na prodej kvalitních potravin.
Nabídne mimo jiné pečivo z vlastní pekárny a od malých specializovaných pekařů, či maso a uzeniny podle vlastních receptur a bez přídatných látek. Součástí první prodejny je bistro a kavárna.
"Tuzemští dodavatelé představují přibližně 80 procent celkového počtu dodávek," uvedl Mrozek.
Počet obchodníků, kteří se začínají specializovat na tuzemské regionální potraviny, v poslední době rychle roste. Například řetězec Billa chce do příštího roku zvýšit podíl českých potravin ve svých obchodech z 68 na 75 procent.
Podíl tuzemských potravin se v českých obchodních řetězcích nyní pohybuje od 40 do 75 procent. Regionální potraviny nabízejí v ČR také sítě farmářských obchodů Sklizeno či Náš Grunt a desítky farmářských trhů.
Češi reagují na kvalitu
Nabídkou poctivých potravin láká zákazníky také nedávno otevřené pražské centrum Pankrácký Rynek, které zahrnuje několik prodejen a bistro.
"Aktuálně neuvažujeme o vzniku dalšího podobného centra. Pokud se koncept osvědčí, určitě se tomu nebráníme. Jinak koncept naší tržnice je stále ve 'zkušebním' testovacím režimu. Finální podoba by měla být dotažena v září," řekl spolumajitel centra a tvůrce konceptu Filip Sajler.
Podle něj má koncept úspěch. "Mile nás překvapil zejména rychlý zájem, a to nejen místních zaměstnanců kancelářských prostor pankráckého 'Manhattanu' o obědovou nabídku bistra. Stejně dobře se daří i jeho nabídce snídaní a odpoledních meníček," dodal Sajler.
autor: ČTK
Další články v kategorii Podnikání
- V kanadských skladech leží americký alkohol za miliardy. Provincie řeší, co s ním (15.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)
- Obchodníci: Letošní vánoční sezona by mohla být úspěšnější než loni (08.12.2025)
- Aperol míří do Ameriky. Italský výrobce chce dobýt trh milovníků piva (08.12.2025)
- Skupina Agrostroj Pelhřimov se loni dostala do ztráty 316,5 milionu korun (08.12.2025)
- Ryby z jižních Čech poputují k zákazníkům na speciálním přívěsu z Olomoucka (08.12.2025)
- Právníci považují Babišův způsob řešení střetu zájmů za přijatelný (05.12.2025)
- Hospodářství je srdcem naší rodiny, říkají čerství držitelé ocenění Farma roku 2025 (05.12.2025)
- Meziroční inflace zvolnila na 2,1 procenta (04.12.2025)

Tweet



