I levná piva jsou kvalitní, říká šéf Pivovaru Svitavy

I levná piva jsou kvalitní, říká šéf Pivovaru Svitavy Luboš Lopauer

Praha, 23.11.2000

Proč vůbec malé pivovary přistupují k tomu, že, dá se říci, za nepříliš dobrých podmínek vyrábějí levná piva pro řetězce?

Řetězce ovládají v distribuci lahvového piva přibližně osmdesát procent trhu, takže je důležité s nimi obchodovat a být tak na očích zákazníků. My na rozdíl od velkých pivovarů nemáme prostředky na masívní reklamu. Samozřejmě, že vyjednávání je velmi tvrdé, ale my musíme docílit takových podmínek, abychom si pokryli náklady a vytvářeli i trochu zisku. V současné

době připravujeme smlouvy na příští rok, takže bych konkrétněji hovořit nechtěl.

Nemyslíte si, že nabízená levná piva mohou také někdy svou nižší kvalitou působit i jako antireklama?

Zákazník, který jde po ceně, se řídí heslem, že darovanému koni na zuby nekoukej. Odmítl bych ale tvrzení že tato piva jsou nekvalitní. Mají prostě jen méně alkoholu proto také jejich cena může být nižší.

Kolik si může pivovar dovolit vyrábět levného piva?

Podle mého názoru je hranice tak 35 procent z celkové výroby Ale dlouhodobě by to pro pivovar znamenalo výrazné snížení ziskovosti a tedy i značné ekonomické problémy.

(tok)

Tisk

Další články v kategorii Podnikání

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info