Lidl zaplatí miliony za prodej jedovatého sýra
16.01.2013 | E15 on line
Soud v německém Heilbronnu uložil řetězci Lidl zaplatit pokutu 1,5 milionu eur (37.5 milionu korun). Trest přišel za to, že řetězec před třemi lety prodával sýr, který byl infikovaný bakterií listerie.
Diskontní řetězec pokutu za prodej infikovaného sýra přijal a připustil chybu. Lidl před třemi lety o možnosti nákazy věděl, ale se stažením sýra otálel. Výrobce sýra, rakouská firma Prolactal se totiž odvolával na své testy, které přítomnost bakterie vyloučily. Tyto výsledky se podle serveru Welt.de ukázaly jako špatné. Lidl od ledna 2010 přestal sýr prodávat a úplně ukončil spolupráci s výrobcem. K tomuto kroku však přistoupil až po varování rakouských potravinářů.
Lidl se ze skandálu poučil a okamžitě rozšířil své centrum kontroly kvality. Například ho doplnil o samostatné oddělení pro posuzování rizik a bezpečnosti výrobků.
Podle žalobců byla u čtyř konzumentů sýra v roce 2010 diagnostikována listerióza a jeden z nich zamřel. Bakterie způsobují silnou infekci, která ohrožuje život nemocným a oslabeným lidem, těhotným ženám a malým dětem. Bakterie jsou obvykle při výrobě zničeny pasterizací, ale mohou se rozmnožovat i ve zmrazených potravinách.
Další články v kategorii Podnikání
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)
- SZIF už pozastavil dotace firmám z Agrofertu kvůli Babišovu střetu zájmů (16.12.2025)
- Novým generálním ředitelem řetězce Penny v Česku je od listopadu Draško Lazović (16.12.2025)
- Pivo bez alkoholu nemusí chutnat divně. Ve Walesu spustili přelomové zařízení (15.12.2025)
- Otevírací doba o Vánocích: Pozor na zavřené obchody. Nákup se vyplatí už teď (15.12.2025)
- V kanadských skladech leží americký alkohol za miliardy. Provincie řeší, co s ním (15.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)
- Obchodníci: Letošní vánoční sezona by mohla být úspěšnější než loni (08.12.2025)
- Aperol míří do Ameriky. Italský výrobce chce dobýt trh milovníků piva (08.12.2025)

Tweet



