Maso Planá zavedlo označování hovězího
24.09.2001 | Agris
Ještě před platností novelizované vyhlášky ministerstva zemědělství stanovující zpracovatelům masa povinnost označovat hovězí maso uvedla tento systém do života akciová společnost Maso Planá. Informoval o tom na páteční tiskové konferenci výkonný ředitel společnosti Emil Kasper.
Maso Planá označuje podle jeho údajů hovězí maso etiketou s čárkovým kódem. Do systému označování masa přitom společnost investovala 3,5 milionu korun, na celém projektu přitom spolupracoval masokombinát se sdružením EAN Česká republika a počítačovou firmou CompAct Bohemia, s.r.o.
Označování masa se podle Kaspera do maloobchodních cen téměř nepromítne. "Nárůst bude činit maximálně 80 haléřů až korunu na kilogram masa," zdůraznil ředitel. Etiketou s čárovým kódem jsou podle jeho slov označeny jednotlivé části těla poraženého zvířete a v případě balíčkového masa je etiketa vkládána do jednotlivých balíčků. Spotřebitel se z ní dozví kategorii a druh zvířete, jeho registrační číslo, místo a datum porážky a oproti údajům uváděným v Evropské unii také evidenční číslo a adresu posledního chovatele.
Další články v kategorii Podnikání
- Pivo bez alkoholu nemusí chutnat divně. Ve Walesu spustili přelomové zařízení (15.12.2025)
- Otevírací doba o Vánocích: Pozor na zavřené obchody. Nákup se vyplatí už teď (15.12.2025)
- V kanadských skladech leží americký alkohol za miliardy. Provincie řeší, co s ním (15.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)
- Obchodníci: Letošní vánoční sezona by mohla být úspěšnější než loni (08.12.2025)
- Aperol míří do Ameriky. Italský výrobce chce dobýt trh milovníků piva (08.12.2025)
- Skupina Agrostroj Pelhřimov se loni dostala do ztráty 316,5 milionu korun (08.12.2025)
- Ryby z jižních Čech poputují k zákazníkům na speciálním přívěsu z Olomoucka (08.12.2025)
- Právníci považují Babišův způsob řešení střetu zájmů za přijatelný (05.12.2025)

Tweet



