Nizozemský pivovar Heineken posiluje ve Střední Americe
24.09.2025 | ČTK
Nizozemský pivovar Heineken koupí nápojové a maloobchodní aktivity kostarické společnosti Florida Ice and Farm Company (FIFCO) za 3,2 miliardy USD (65,8 miliardy Kč). Akvizice posílí pozici Heinekenu ve Střední Americe, uvedla firma v dnešní tiskové zprávě.
Heineken díky akvizici získá stoleté kostarické pivo Imperial a také podnik na výrobu nealkoholických nápojů a licenci na stáčení nápojů firmy PepsiCo. Dohoda přichází několik měsíců poté, co Heineken varoval, že objem prodeje po zbývající část roku bude nižší, než se očekávalo, a rozhodl se nezvyšovat svůj výhled zisku na letošní rok s odkazem na nestabilitu trhu a americká cla.
Druhý největší pivovar na světě podle dohody koupí zbývající podíl 75 procent v Distribuidora La Florida, nápojové, potravinové a maloobchodní divizi FIFCO, která má v Kostarice více než 300 provozoven. Kromě toho má provozovny v Salvadoru, Guatemale a Hondurasu. Dohoda zahrnuje také koupi podílu 75 procent v Nicaragua Brewing Holding, podíl 25 procent ve společnosti Heineken Panama a vlastnictví aktivit FIFCO v Mexiku, které se nezabývají výrobou piva.
Transakce by měla být dokončena v první polovině roku 2026 a bude mít okamžitý pozitivní dopad na provozní marži a zisk na akcii bez mimořádných položek, uvedla firma. Heineken také očekává, že po uzavření transakce se jeho dluh zvýší o 3,2 miliardy eur (77,6 miliardy Kč).
Heineken začal spolupracovat s FIFCO v roce 1986 a v roce 2002 koupil podíl 25 procent v Distribuidora La Florida. V roce 2024 čisté výnosy Distribuidora La Florida bez FIFCO USA činily 1,13 miliardy USD a provozní zisk 278 milionů USD.
FIFCO vyrábí pivo, víno, nealkoholické nápoje a potraviny. Má pět výrobních závodů a 13 distribučních center ve Střední Americe, Dominikánské republice, Mexiku a Spojených státech. Vyváží do více než deseti zemí, napsala agentura Reuters.
Společnost Heineken je druhým největším výrobcem piva na světě za americkým konkurentem Anheuser-Busch InBev. Kromě stejnojmenné značky mu patří také značky Amstel, Desperados, Tiger či cider Strongbow. Firma působí i v České republice, divize Heineken Česká republika je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen. Patří jí pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii Podnikání
- Meziroční inflace zvolnila na 2,1 procenta (04.12.2025)
- Historik: Nejstarší dosud funkční varnu má pivovar v Benešově (04.12.2025)
- Plíseň, která bila do očí. V provozovně KFC se našla v čokoládových muffinech (04.12.2025)
- Likérce Stock stoupla výroba na 30,7 mil. litrů, do ČR přesune výrobu z Hamburku (04.12.2025)
- Bohemia Sekt předpokládá vyšší prodeje sektů než loni, rozhoduje ale konec roku (03.12.2025)
- Pivovar Radegast vznikl kvůli nedostatku piva na severu Moravy (03.12.2025)
- Novou generální ředitelkou Rohlík.cz je Miroslava Vopatová, nahradila Beháně (02.12.2025)
- Průzkum ukázal, kolik plánují Češi utratit za vánoční svátky. Někteří se zadluží (02.12.2025)
- Čokoládovna Janek a pražírna Coffeespot otevřely na Uherskohradišťsku nový závod (01.12.2025)
- Udržitelná pekárna: jak šetřit energii, materiály i náklady (01.12.2025)

Tweet



