Nová aplikace FoodCzech ohlídá původ a kvalitu masa i dobu jeho spotřeby
18.06.2017 | pulpo.cz
Stále více spotřebitelů klade důraz na lokální původ potravin, jejich správné a nezaměnitelné označení a v neposlední řadě také na kvalitu. Důvodem mohou být různé aféry s nekvalitními či dokonce závadnými produkty pocházejícími ze zahraničí anebo třeba jen snaha podporovat české výrobce. Nová mobilní aplikace FoodCzech díky informacím od výrobců a státní správy ohlídá nejen původ potravin (především masa), ale třeba i datum jejich spotřeby. Cílem využívání aplikace FoodCzech je přinést větší transparentnost při prodeji potravin, zajistit jejich vyšší kvalitu a také podpořit české chovatele.
Statistiky týkající se spotřeby a produkce hovězího a vepřového masa v České republice hovoří jasně. V posledních letech již v produkci vepřového nejsme soběstační (60 % se dováží a 40 % tvoří domácí produkce). U hovězího se naopak setkáváme s opačným trendem, kdy se více než polovina masa vyprodukovaného u nás vyváží a zároveň se přibližně polovina spotřebovaného hovězího masa dováží.
FoodCzech je informační systém, jehož základem je sběr informací od všech, kteří se na výrobě potravin podílejí – ať už jde o farmáře, řezníka, velký masokombinát či obchod, kde se výsledný produkt prodává. Tyto informace jsou zároveň ověřovány v informačních systémech státní správy (např. portál Ministerstva zemědělství eAGRI nebo systém Státní veterinární správy) a je tak vyloučeno, že dojde k jejich zkreslování nebo falšování. Veškeré údaje o potravinách jsou pak přes aplikaci okamžitě přístupné každému zákazníkovi, stačí vlastním mobilním telefonem naskenovat QR kód na obalu zboží. Mobilní aplikace FoodCzech je zatím dostupná pro operační systém Android a můžete ji jednoduše stáhnout přes Google Play (http://goo.gl/rl802F).
„Aplikace je hostovaná v našem Tier III datovém centru, a je tak zajištěna požadovaná rychlost a kvalita jejího fungování. Jednou z hlavních výhod FoodCzech je totiž právě rychlá kontrola původu potravin, a to nejen zákazníkem v obchodě, ale i zpracovatelem ve chvíli, kdy mu dodavatel přiveze suroviny. Na jedné straně si může každý z nás zkontrolovat, zda maso v jeho obchodě má opravdu český původ a jestli někdo nemanipuloval s datem jeho spotřeby, na straně druhé si chovatel může ověřit, zda pod názvem jeho farmy nenabízí potraviny někdo jiný. Díky neustálým křížovým kontrolám mezi články výrobního řetězce a státní správou totiž nemůže dojít k obcházení systému,“ říká Zdeněk Honek, obchodní ředitel společnosti DataSpring, která technologicky zajišťuje sběr informací a chod nové aplikace.
„Do vývoje aplikace investovaly svůj čas a finance české firmy, od zemědělských družstev přes prodejce až po IT společnosti. Jejich cílem bylo zjednodušit zákazníkům orientaci na českém trhu s potravinami a zároveň přispět k férovému podnikatelskému prostředí,“ dodává Zdeněk Honek.
Další články v kategorii Podnikání
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Ve Stálkách na Znojemsku postaví zemědělci šest nových hal pro chov brojlerů (19.12.2025)
- Projekt Hlídače státu: Agrofert má i přes Babišův střet zájmů zakázky od státu (19.12.2025)
- Australský podnikatel českého původu Josef Chromý proslul jako uzenář i vinař (18.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)
- SZIF už pozastavil dotace firmám z Agrofertu kvůli Babišovu střetu zájmů (16.12.2025)
- Novým generálním ředitelem řetězce Penny v Česku je od listopadu Draško Lazović (16.12.2025)
- Pivo bez alkoholu nemusí chutnat divně. Ve Walesu spustili přelomové zařízení (15.12.2025)

Tweet



