Obchodníci: Vedra zvýšila prodeje zmrzlin i potravin na grilování a pikniky
26.06.2022 | ceskenoviny.cz
Velmi teplé počasí v posledních dnech zvýšilo podle obchodníků, které ČTK oslovila, prodeje zmrzlin. Velký zájem je o nanuky, oblíbená jsou především balení po více kusech. V souvislosti s vysokými venkovními teplotami Češi častěji do košíků vkládají také potraviny na grilování a pikniky. Rostoucí poptávka je i o balené vody, klasická, ochucená a nealkoholická piva či šumivá vína.
Teploty v posledních dnech se v České republice pohybují kolem tropické třicítky. Minulý víkend byl dokonce mimořádně horký, když v neděli meteorologové v Řeži u Prahy naměřili dosud nejvyšší teplotu za červen, a to 39 stupňů. I v následujícím týdnu Český hydrometeorologický ústav očekává teploty okolo 30 stupňů Celsia.
Prodeje zmrzlin v obchodech Penny vzrostly podle jejich mluvčího Tomáše Kubíka v předešlých dnech o desítky procent. "V posledních letech můžeme vidět jasný trend rostoucího zájmu o privátní značky, které zákazníkům nabízí vysokou kvalitu za dobrou cenu. Letos, mimo jiné i s ohledem na aktuální ekonomickou situaci, nárůst zájmu o privátní značky také v oblasti zmrzlin výrazně zesílil," uvedl. Doplnil, že v teplém počasí lidé více nakupují potraviny na lehčí jídla, tedy například zeleninu na saláty, nebo ryby.
"Ve vysokých letních teplotách se mění až pětina z nákupního košíku. Standardně přibývá potravin pro rychlé ochlazení a nápoje, ale také suroviny na večerní venkovní vaření nebo pikniky," řekl mluvčí on-line supermarketu Košík.cz František Brož. Zákazníci podle něj častěji žádají nápoje v plechovkách a také více z nich si nechává přivézt nápoje rovnou vychlazené. "Větší zájem je dále o sportovní a fitness nápoje," uvedl Brož.
Řetězec Kaufland v případě zmrzlin letos sleduje mírně zvýšený prodej ve srovnání se stejným obdobím předchozích let. Ivana Dvořáková z firemní komunikace sítě řekla, že zákazníci kupují zmrzlinu ve vaničkách i nanuky, a to hlavně v balení po více kusech. Poptávka je podle ní i o ovoce, velmi žádané jsou například melouny.
Vyšší zájem o zmrzlinu sledují v těchto dnech také obchody Albert. "Z mraženého sortimentu vidíme aktuálně nárůst prodejů především jednoporcových zmrzlin, jako jsou kornouty či nanuky na klacku," uvedl manažer mraženého sortimentu sítě Tomáš Beran. Dodal, že vaničkové zmrzliny jsou u zákazníků více než nanuky oblíbené spíše v zimních měsících.
Autor: ČTK
Další články v kategorii Podnikání
- Malých mlékáren v Česku ubývá, potíže jim působí vysoké náklady (28.03.2024)
- Interlacto bude výrobky ze tří mlékáren prodávat jen pod značkou Bohemilk Opočno (26.03.2024)
- Prazdroj loni v ČR prodal 7,36 milionu hektolitrů piv, meziročně o 1,2 pct víc (26.03.2024)
- Unilever oddělí podnikání se zmrzlinou do samostatného podniku a zruší 7500 míst (19.03.2024)
- Zdravé maso z Lesů ČR bude dostupnější – středisko Klíny v Krušných horách zahájilo provoz (15.03.2024)
- Kofola sáhla do svého loga. Nově v něm bude hranaté srdce (14.03.2024)
- Novým generálním ředitelem Coca-Coly pro ČR a Slovensko je Martin Binder (14.03.2024)
- Pivovar Nymburk má novou stáčecí linku, letos chce investovat až 40 mil. Kč (13.03.2024)
- Prodeje žvýkaček padají. Značky hledají nové důvody, proč je žvýkání potřeba (13.03.2024)
- Řetězec Globus ČR v minulém účetním roce mírně zvýšil zisk na 594,19 mil. Kč (12.03.2024)