Vinařský fond měl loni výdaje 87,8 milionu Kč, meziročně o 2,2 milionu méně
15.05.2025 | ČTK
Vinařský fond loni hospodařil s výdaji 87,8 milionu korun, od rady a dozorčí rady měl schválený rozpočet 88,5 milionu korun. Výdaje byly v roce 2024 o 2,2 milionu nižší než o rok dříve. Nejvíce financí fond vynaložil na marketingovou podporu značky Vína z Moravy, vína z Čech a na podporu konkrétních marketingových projektů v samotných vinařstvích na základě jejich žádosti. Vyplývá to z výroční zprávy fondu dostupné na jeho stránkách. Dnes výroční zprávu fondu projednal sněmovní zemědělský výbor, schválit ji musí Poslanecká sněmovna.
"V roce 2024 jsme připravili národní značku perlivých vín 'bublinky' od charakteristiky produktu a registrace až po vizuál a kampaň. Obchodní řetězce o ni projevily zájem, v roce 2025 budeme značku testovat v praxi. Jde o velmi živý, velmi perspektivní projekt, protože segment na rozdíl od tichých vín zažil v uplynulých letech prudký nárůst," uvedl ve výroční zprávě ředitel vinařského fondu Zbyněk Vičar.
Doplnil, že v kampani na značku Vína z Moravy, vína z Čech fond zvýraznil patriotismus vyjádřený sloganem "Naše vlajka, naše hrozny". Na webu národní značky vín spustil fond sekci s podcasty.
Do marketingové podpory národní značky vín fond loni investoval 26,8 milionu korun, meziročně o 700.000 méně. O 5,9 milionu korun fond loni snížil i podporu vinařům a podnikatelům na podporu projektů souvisejících s vínem a vinařskou turistikou, celkem jim loni vyplatil 22,3 milionu korun. Mírně se snížila podpora účasti na zahraničních soutěžích, a to o 160.000 korun na 750.799 korun.
Naopak meziročně o 700.000 korun vyšší částku vynaložil fond na podporu prodeje tuzemských vín v obchodních řetězcích, a to 12,5 milionu korun. O 600.000 korun vzrostly náklady na průzkumy trhu na celkových 3,4 milionu korun, na public relations se zvýšily o 900.000 korun na 2,8 milionu a na on-line aktivity šlo loni 4,5 milionu korun, meziročně o 1,3 milionu korun více. Provozní náklady fondu zůstaly na stejné úrovni, tedy na 7,9 milionu korun.
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii Podnikání
- Skandinávská gastronomie zažívá boom, Michelin ocenil téměř sto podniků (23.06.2025)
- Pivovar Budějovický Budvar loni zvýšil zisk o 17,6 procenta na 466 milionů korun (23.06.2025)
- Proč zkušení zahradníci otrhávají nezralé plody stromů? Vědí, jak zlepšit úrodu (20.06.2025)
- Výrobce Bílinské kyselky a dalších minerálek podal návrh na reorganizaci (19.06.2025)
- Nestlé propustí v Krupce 80 lidí kvůli nižší poptávce po rostlinných výrobcích (19.06.2025)
- Skoro 200 tisíc zvířat loni padlo na pokusy. I ryby, ptáci, psi, kočky a koně (19.06.2025)
- Hlavně se neptejte, odkud to voní. Když se Žižkovem line vůně skořice, místní mlží (18.06.2025)
- Vafo expanduje. Plánuje koupit polského distributora svých značek (17.06.2025)
- Likérka Ratafia Almond Spirit po úspěchu v San Francisku plánuje export do USA (17.06.2025)
- Průměrná cena kávy v gastropodnicích v Česku oproti r. 2019 stoupla o 63 pct (16.06.2025)