Směrnice MZe ČR 184 o výstavbě vodovodů a úpraven vod

Směrnice Ministerstva zemědělství České republiky

č. j. MZe 184/2000-6000 k poskytování a čerpání

státní finanční podpory v rámci programu

“Výstavba a technická obnova vodovodů a úpraven vod” (329 030)

Ministerstvo zemědělství České republiky (dále jen “MZe”) jako správce

programu “Výstavba a technická obnova vodovodů a úpraven vod” (dále jen

“Program”) zajišťovaného v rámci státní vodohospodářské politiky jako

hlavního nástroje na podporu realizace potřebných opatření v oblasti

zabezpečování zásobování pitnou vodou, se zřetelem :

k jednoznačné působnosti obcí v oblasti zásobování pitnou vodou,

ke stanovenému cíli, kterým je umožnit dostupnost kvalitní pitné

vody a zvýšit procento napojených obyvatel na veřejné vodovody ze

současných 86 % na 93 až 95 % do konce roku 2010,

k potřebě zabezpečit obnovu funkčně nevyhovujících a zastaralých

systémů zásobování pitnou vodou a její úpravy, zejména

technologických procesů úpravy vod,

k vysoké finanční náročnosti investičních procesů pro zajištění

potřebných opatření,

a v souladu s usnesením vlády ČR č. 571/1994, kterým bylo uloženo při

poskytování finanční podpory státního rozpočtu uplatňovat “Pravidla pro

poskytování finanční podpory ze státního rozpočtu České republiky”,

a v souladu se Zásadami pro financování programů z prostředků státního

rozpočtu, fondů Evropské unie, fondů NATO a úvěrů se státní zárukou č.j.

113/5 095/2000 Ministerstva financí, uveřejněnými ve Finančním zpravodaji

Ministerstva financí číslo 3/2000 (dále jen “Zásady MF”)

vydává po dohodě s Ministerstvem financí České republiky (dále jen “MF”)

tuto směrnici k poskytování a čerpání státních finančních prostředků

určených na podporu Programu.

Součástí Programu je podprogram, který zahrnuje projekty s náklady na

stavební a technologickou část stavby do 5 mil. Kč.

ČÁST PRVNÍ

Všeobecné údaje

Čl. 1

Všeobecná ustanovení

1.Směrnice stanovuje podmínky pro zařazení projektu do Programu

329 030, pro jeho financování s účastí centrálních zdrojů, pravidla

pro výběr projektu a jeho projednání, pro poskytnutí podpory a její

použití (čerpání) a pro ukončení projektu.

2.Na poskytnutí podpory není právní nárok.

3.Podpora je určena žadateli (příjemci podpory) na pořízení

investičního majetku potřebného ke zlepšení současného stavu v

zásobování pitnou vodou.

4.MZe je oprávněno stanovit v průběhu posuzování a projednávání

projektu další dodatečné doklady v případě, že jsou pro posouzení a

projednání žádosti podstatné.

5.MZe může v mimořádně odůvodněných případech rozhodnout o

odlišném postupu oproti ustanovení těchto směrnic.

Čl. 2

Předmět podpory

1.Předmětem podpory je :

a.výstavba veřejných vodovodů a souvisejících

vodárenských objektů,

b.rekonstrukce a výstavba zařízení za účelem

zkvalitnění technologických zařízení při úpravě vody,

její akumulace a čerpání.

2.Podpora se poskytuje jako účast centrálních zdrojů na financování

projektu, vymezeného žádostí, stavebním povolením a příslušnými

smlouvami o dílo.

3.Podpora poskytnutá podle této směrnice může být použita výhradně

na úhradu nákladů stavební a technologické části stavby, tj. nákladů

uváděných na řádcích 8124 a 8125 formuláře RA 81 (popř.

aktualizovaného pro další roky) bez nákladů na pořízení vodovodních

přípojek. Náklady stavební a technologické části stavby bez nákladů

na vodovodní přípojky musí být určeny ve smlouvě o dílo. Podporu

lze použít pouze k úhradě oprávněných nákladů na pořízení

investičního majetku v souladu s opatřeními FMF č. j. V/20100/92

(pro podnikatele), popř. V/20530/92 (rozpočtové a příspěvkové

organizace a obce) ve znění pozdějších předpisů.

4.Podporu nelze poskytnout projektu, u kterého již bylo ukončeno

financování nebo u kterého již požádal investor o vydání

kolaudačního rozhodnutí.

Čl. 3

Žadatel (příjemce) podpory a formy podpory

1.O podporu podle této směrnice mohou žádat :

města a obce nebo jejich svazky (dobrovolné svazky a

sdružení obcí),

vodohospodářské akciové společnosti s více než 2/3

většinou majetkové účasti obcí (dále jen “VH a.s.”).

2.Podporu lze poskytnout ve formě účelově vázané přímé dotace,

popř. dotace na krytí úroků z úvěrů a ve formě návratné finanční

výpomoci (bezúročné půjčky).

3.VH a.s. s více než 2/3 majetkovou účastí obcí mohou být příjemcem

účelově vázané dotace jen tehdy, pokud je v jejich stanovách

zakotvena nepřevoditelnost akcií na jméno v držení obcí na jiné

subjekty než obce.

4.Na projekty s náklady stavební a technologické části stavby nižšími

než 5 mil. Kč bude podpora poskytována především ve formě

dotace.

5.Celková výše podpory nepřekročí 80% nákladů stavební a

technologické části.

6.Dotaci lze poskytnout nejvýše do 65% nákladů stavební a

technologické části s tím, že :

u obcí a jejich svazků se přihlédne ke způsobu

zabezpečení provozu a jeho vztahu k budoucí ceně

vodohospodářské služby,

u VH a.s. se přihlédne k výši majetkového podílu obcí

na majetku VH a.s..

ČÁST DRUHÁ

PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ a jejich projednání

Čl. 4

Žádost o zařazení projektu do Programu

1.Žádost se podává u místně příslušného územního pracoviště

Platební agentury (dále jen “ÚPPA”) - současné územní odbory MZe

- podle příslušnosti okresu, který vydá vodohospodářské (stavební)

povolení.

2.Vzor “Žádosti o zařazení projektu do Programu” je stanoven v

PŘÍLOZE 1 této směrnice. K žádosti se přikládá Investiční záměr

vypracovaný v rozsahu stanoveném v článku 5 Zásad MF.

3.Žádosti se přijímají průběžně. ÚPPA zajistí kontrolu úplnosti žádosti

a kontrolu souladu údajů, uvedených v Investičním záměru s doklady

k němu přikládanými. Úplné a věcně správné žádosti s Investičním

záměrem a k němu přiloženými náležitostmi předá ÚPPA do 1

měsíce od přijetí žádosti odboru vodovodů a kanalizací MZe (dále jen

“OVK”). Neúplné nebo věcně nesprávné žádosti vrátí žadateli s

uvedením důvodu ve stejném termínu.

4.OVK podle pravidel uvedených v této směrnici předložené žádosti

posoudí a po projednání s regionálním orgánem (okresní úřad)

rozhodne o jejich zařazení do Programu v jednotlivých letech. ÚPPA

zajistí vyrozumění žadatelů do května následujícího roku. Kladné

vyrozumění bude obsahovat předpokládaný rok zahájení poskytování

podpory a souhlas MZe se zadáním stavby.

5.U projektů financovaných formou individuálně posuzovaných výdajů

státního rozpočtu se postupuje podle odstavců 8 (předchozí souhlas

MF, které současně stanoví závazné parametry) a 10 (vypracování

odborné expertizy investičního záměru nezávislou inženýrskou

organizací) článku 4 Zásad MF.

Čl. 5

Finanční projekt a další náležitosti pro vydání Rozhodnutí

1.Po rozhodnutí o zařazení do Programu bude žadatel prostřednictvím

ÚPPA vyzván k předložení finančního projektu a souvisejících

dokladů.

2.Ve výzvě bude stanoven rozsah předkládaných formulářů RA (resp.

jejich aktualizace) v souladu se Zásadami MF, termín předložení a

místo, kterému budou doklady předloženy ke kontrole a prověření

jejich souladu s původní žádostí. Součástí výzvy mohou být další

podmínky pro projednání finančního projektu.

3.Zpracování finančních projektů se řídí metodikou MZe pro zpracování

a využití finančních projektů při státní podpoře vodohospodářské

výstavby v České republice z prosince roku 1994 a úpravami a

doplňky k metodice platnými od roku 1996 s tím, že platí následující

ustanovení této směrnice.

4.Pro projekty s náklady stavební a technologické části projektu (bez

nákladů na vodovodní přípojky) nižšími než 5 mil. Kč použijí obce

“Metodický pokyn pro rozbor podmínek financování a provozu

vodohospodářských investic s pořizovací cenou do 3 mil. Kč”, z

ledna 1995.

5.Ostatní žadatelé (včetně svazku obcí), předkládají finanční projekt

podle “Dodatku k metodice finančních projektů - zkrácená verze pro

vodohospodářské stavby”, leden 1995.

6.Finanční projekt se předkládá spolu s Doplňkem žádosti podle

PŘÍLOHY 2, rozsah náležitostí přikládaných k finančnímu projektu je

stanoven v PŘÍLOZE 3 této směrnice.

7.V případě, že doklady budou neúplné nebo chybné, vyzve OVK

žadatele k jejich doplnění a dopracování ve stanoveném termínu. V

případě zjištění závažných nedostatků žádosti je OVK oprávněn

žádost z Programu vyřadit a informovat o tom žadatele.

8.Žadatel může požádat OVK o prodloužení termínu stanoveného pro

předložení dokladů s uvedením důvodu prodlení a návrhem termínu,

kdy žádost předloží. Žádosti předložené po uplynutí konečného

termínu je OVK oprávněn z Programu vyřadit.

Čl. 6

Projednání v Komisi

1.Finanční projekty předložené ve stanoveném termínu, obsahující

veškeré náležitosti podle této směrnice a předložené v souladu s

původní žádostí, budou projednány meziresortní komisí MZe a MF

(dále jen “Komise”).

2.Pokud Komise dodatečně zjistí nesrovnalosti v předložených

dokladech, které nebude možno na místě odstranit, odloží

projednání projektu do doby jejich nápravy.

3.Při projednání postupuje Komise ve smyslu usnesení vlád ČR :

č. 571/1994, kterým bylo uloženo při poskytování

finanční podpory státního rozpočtu uplatňovat “Pravidla

pro poskytování finanční podpory ze státního rozpočtu

České republiky”,

č. 707/1997, kterým bylo uloženo správcům

rozpočtových kapitol státního rozpočtu přihlédnout při

poskytování státních účelových dotací obcím a

okresním úřadům v letech 1999 a 2000 k tomu, zda

nevykazují podíl dluhové služby na běžných příjmech,

ve smyslu platné rozpočtové skladby po konsolidaci, v

příslušném kalendářním roce vyšší než 15%.

4.Komise prověří předložené doklady projektu, na jejich základě a na

základě projednání finančního projektu stanoví reálnou variantu

finančního projektu, případně její modifikaci.

5.O projednání každého projektu v Komisi se pořizuje protokol, ve

kterém jsou uvedeny zejména závěry projednání finančního projektu,

formy poskytnuté podpory a jejich výše, jakož i výše vlastních zdrojů

investora.Vzor protokolu je uveden v PŘÍLOZE 4 této směrnice.

Čl. 7

Rozhodnutí

1.Na základě protokolu z projednání v Komisi vydá MF nebo MZe

Rozhodnutí, ve kterém budou stanoveny :

podíly centrálních zdrojů na financování projektu,

závazné ukazatele platné pro sloupec CELKEM

(označeny MIN nebo MAX),

podmínky pro použití podpory - vzor je uveden v

PŘÍLOZE 5 této směrnice.

2.Rozhodnutí MZe vydává OVK.

3.OVK předá příjemci podpory Rozhodnutí, protokol a doklad o

zaregistrování projektu.

4.V případě, že nelze dodržet závazné ukazatele nebo podmínky

účasti stanovené v příloze Rozhodnutí, požádá příjemce dotace OVK

o změnu a k této žádosti přiloží příslušně upravené návrhy formulářů

RA podle Zásad MF, zdůvodnění a potřebné doklady. Stejně učiní v

případě zjištění nemožnosti vyčerpání objemu podpory, která byla

přidělena pro daný rok. OVK pak určí další postup, popř. bude

vydáno nové Rozhodnutí.

ČÁST TŘETÍ

Čerpání a použití podpory v průběhu výstavby

Čl. 8

Oznámení limitu jako podklad pro zahájení čerpání podpory a

doklady pro jeho vydání v dalších letech financování projektu

1.Z příslušných výdajových účtů vedených u České národní banky

uvolňuje MZe zálohově finanční prostředky finančním institucím, u

kterých čerpají příjemci poskytnuté finanční prostředky na základě

Oznámení limitu výdajů státního rozpočtu (dále jen “Oznámení

limitu”) vystaveného OVK, eventuelně na základě projednaného a

schváleného Informačního systému financování reprodukce

investičního majetku (dále jen “ISFRIM”) nebo Informačního systému

programového financování (dále jen “ISPROFIN”) příslušného

projektu.

2.Příjemci podpory, kterým byla podpora na předmětný projekt již

poskytnuta v předchozím kalendářním roce a poskytování podpory

má pokračovat, předloží nejpozději do konce března roku, v němž

má podpora pokračovat, tyto doklady :

a.audit finančního hospodaření (vypracovaný okresním

úřadem nebo auditorem) za poslední rok bez výhrad,

případně objasnit, jak se příjemce podpory s

výhradami vypořádal,

b.aktualizované údaje o průběhu výstavby na formulářích

RA podle Zásad MF,

c.zprávu o výši všech použitých zdrojů na realizaci

projektu v předcházejícím roce ve formě tabulky

obsahující přehled uskutečněných plateb podle zdrojů

financování (vlastní zdroje včetně komerčních úvěrů a

podpora z Programu), doplněné u staveb s náklady

stavební a technologické části vyššími než 2 mil. Kč

kopiemi dokladů prokazujících provedení úhrad

(faktury, platební příkazy a výpisy finančního ústavu,

který platbu provedl). Tato zpráva se nepředkládá u

projektů, u kterých jsou finanční prostředky čerpány

prostřednictvím Konsolidační banky Praha s. p. ú.,

případně prostřednictvím Českomoravské záruční a

rozvojové banky,

d.prohlášení o změnách údajů uvedených v žádosti o

projednání finančního projektu, náležitostech k němu

přikládaných a ve vydaném Rozhodnutí.

3.V případě, že doklady nebudou ve stanovené době předloženy a

žadatel do konce března příslušného roku nepožádá o časovou

úpravu předložení doplňku, stanoví OVK termín nového projednání.

4.V případě, že žadatel požádá o časovou úpravu předložení doplňku,

stanoví OVK konečný termín jeho předložení.

Čl. 9

Rozpočtová kázeň, neoprávněné čerpání podpory a kontrolní

činnost

1.Podporu poskytnutou podle této směrnice lze použít pouze k úhradě

oprávněně vzniklých nákladů na realizaci stavby, které jsou

předmětem podpory podle vydaného Rozhodnutí s věcnou náplní

stanovenou doloženými stavebními povoleními, popř. změnou

stavby, povolenou příslušným stavebním úřadem v rámci vydaných

stavebních povolení před nebo při kolaudaci stavby.

2.Příjemce podpory je povinen vynaložit vlastní zdroje minimálně ve

výši stanovené platným Rozhodnutím jako “vlastní zdroje celkem”.

3.Během realizace projektu provádí kontrolní činnost příslušné ÚPPA

nejméně v rozsahu podle článku 17 Zásad MF. Kontrolní činnost

mohou provádět také další kontrolní orgány. V případě zjištění

závažných nedostatků sdělí tuto skutečnost příslušnému finančnímu

úřadu.

4.Příjemce podpory je povinen umožnit řádné provádění kontrolní

činnosti.

5.V případě zjištění porušení rozpočtové kázně a neoprávněného

čerpání podpory v rámci kontroly stavby se neoprávněně použité

nebo zadržené prostředky odvedou do státního rozpočtu postupem

stanoveným v § 30 zákona ČNR č. 576/1990 Sb., o pravidlech

hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí v

České republice (rozpočtová pravidla republiky), ve znění pozdějších

předpisů, přičemž odvod neoprávněně použitých nebo zadržených

částek uloží územní finanční orgán.

6.Čerpání a použití podpory podléhá každoročnímu vypořádání se

státním rozpočtem. Příjemce podpory předloží ÚPPA v termínu a na

formuláři stanoveném MF informaci o průběhu čerpání podpory v

minulém roce.

Čl. 10

Ostatní podmínky pro použití podpory

1.Změna vlastnictví investičního majetku, který vznikl realizací stavby

s účastí podpory poskytnuté podle této směrnice, je možná po dobu

10-ti let od data poskytnutí poslední části podpory (dotace, návratné

finační pomoci, dotace na krytí úroků z úvěrů, poskytnuté před

kolaudací stavby) pouze se souhlasem MZe po projednání s MF.

Porušení tohoto ustanovení bude považováno za hrubé porušení

podmínek, za kterých byla podpora poskytnuta.

2.Do programu mohou být zařazeny projekty, pro které bude

provedeno výběrové řízení v souladu se zákonem č. 199/1994 Sb., o

zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů.

3.Výběrové řízení pro projekty, na které je podána žádost po datu

účinnosti této směrnice a jejichž náklady na stavební a

technologickou část stavby přesahují částku v Kč odpovídající

1 000 000 EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným

Českou národní bankou, platným ke dni podání žádosti, musí být

provedeno vždy formou veřejné soutěže přístupné všem účastníkům

za stejných podmínek, tj. i účastníkům zahraničním. Zadávací

podmínky musí být projednány s OVK.

4.Oznámení o vypsání výběrového řízení k projektům s náklady na

stavební a technologickou část stavby nad částku v Kč odpovídající

5 000 000 EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným

Českou národní bankou, platným ke dni podání žádosti, musí být

vždy zveřejněno v Úředním věstníku EU. Hlavní části dokumentace

pro výběrové řízení musí být k dispozici v anglickém jazyce.

Čl. 11

Zálohy zhotovitelům a daň z přidané hodnoty

1.V souladu se Zásadami MF mohou příjemci podpory poskytnout

zhotovitelům a dodavatelům zálohy až do 10 % výše podílu účasti

centrálních zdrojů na financování projektu podle § 546 zákona č.

513/1991 Sb., Obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

2.Ve výši záloh poskytnutých podle odstavce 1) musí být ve lhůtě 100

kalendářních dnů provedeno věcné plnění, tj. vyúčtování provedených

prací a dodávek a vystaven doklad o zaplacení jako podklad pro dílčí

plnění ve smyslu zákona o dani z přidané hodnoty. Pokud byla

uvedeným způsobem záloha vyúčtována, pak může být poskytnuta

další záloha ve výši podle odstavce 1).

3.Příjemce podpory je povinen vést dokumentaci provedených prací a

dodávek podle odst.2).

4.V souladu se Zásadami MF příjemci podpory, kteří nesmí hradit daň

z přidané hodnoty (dále jen “DPH”) ze státního rozpočtu, uvádí

finanční potřeby na formulářích RA bez DPH. Ostatní příjemci

podpory uvádí finanční potřeby na formulářích RA včetně DPH.

ČÁST ČTVRTÁ

Závěrečné vyhodnocení projektu

Čl. 12

Kontrola a ukončení projektu

1.Při realizaci a dokončení projektu musí být dodrženy ukazatele

stanovené ve sloupci CELKEM platného Rozhodnutí (posledního

vydaného) označené MIN nebo MAX jako závazné v logické

souvislosti. Vždy se jedná o dodržení :

termínu “Realizace projektu” ve sloupci dokončení,

kterým se rozumí termín vydání kolaudačního

rozhodnutí nebo rozhodnutí o uvedení stavby do

zkušebního provozu, a který se stanoví tak, že se k

termínu dokončení stavby podle smlouvy o dílo

připočte doba potřebná pro uskutečnění kolaudačního

řízení, popř. řízení o uvedení stavby do zkušebního

provozu,

termínu “Závěrečné vyhodnocení projektu” ve sloupci

dokončení,

ukazatelů v části “Projektované parametry”,

minimální výše vlastních zdrojů ve sloupci CELKEM,

podmínek pro použití podpory uvedených v příloze

Rozhodnutí, která je jeho nedílnou součástí,

závazku oznamovat změny podle prohlášení v žádosti.

2.V termínu stanoveném pro závěrečné vyhodnocení projektu

(dokončení) požádá příjemce podpory MZe prostřednictvím ÚPPA o

kontrolu projektu a jeho ukončení. K žádosti přiloží dokumentaci

závěrečného vyhodnocení projektu v tomto rozsahu :

zpráva o splnění závazných ukazatelů a dodržení podmínek

čerpání prostředků centrálních zdrojů na financování projektu

podle platného Rozhodnutí - u projektů s náklady na stavební

a technologickou část stavby vyššími než 10 mil. Kč

vypracovaná autorizovaným inženýrem podle § 18 písm. g)

zákona ČNR č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání

autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných

inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších

předpisů, potvrzená otiskem autorizačního razítka a

podpisem autorizované osoby a statutárního zástupce

příjemce podpory,

kolaudační rozhodnutí nebo rozhodnutí o uvedení stavby do

zkušebního provozu,

formuláře RA v rozsahu stanoveném pro projekt podle Zásad

MF,

kopie platného Rozhodnutí s podmínkami pro použití a

čerpání podpory.

3.ÚPPA provede do 30 dnů od přijetí žádosti prověrku dodržení

termínových a věcných ukazatelů a se svým stanoviskem k jejich

dodržení předá žádost odboru Platební agentury (dále jen “PA”),

který provede kontrolu, vypracuje kontrolní zprávu s uvedením

zjištění k dodržení stanovených závazných ukazatelů a podmínek a

spolu se žádostí a dokumentací ji postoupí OVK a MF.

4.V případě, že PA při hodnocení předložených dokladů zjistí závažné

nedostatky, které lze kvalifikovat jako porušení rozpočtové kázně,

neprodleně tuto skutečnost oznámí Ústřednímu finančnímu a

daňovému ředitelství.

Čl. 13

Ukončení závěrečného vyhodnocení projektu

1.OVK předloženou dokumentaci přezkoumá a v případě, že kontrolní

zpráva PA nebude konstatovat neoprávněné použití prostředků

centrálních zdrojů nebo zjištění nedodržení stanovených závazných

ukazatelů nebo stanovených podmínek, závěrečné vyhodnocení

ukončí.

2.V případě, že kontrolní zpráva PA bude konstatovat porušení

podmínek čerpání prostředků centrálních zdrojů nebo nedodržení

závazných ukazatelů, stanoví PA ve spolupráci s OVK postup k

zabezpečení nápravy zjištěných nedostatků a závěrečné

vyhodnocení se ukončí po odstranění zjištěných nedostatků,

případně jejich příčin.

3.Závěrečné vyhodnocení projektu financované formou individuálně

posuzovaných výdajů státního rozpočtu lze ukončit pouze se

souhlasem MF. Žádost o ukončení závěrečného vyhodnocení

předává PA na MF v termínech stanovených v Zásadách MF.

ČÁST PÁTÁ

Pravidla pro posouzení a výběr PROJEKTU

Čl. 14

Hlavní kriteria pro výběr projektů

1.Do Programu mohou být zařazeny pouze projekty, které splňují

předpoklad zajištění investorské přípravy pro zahájení své realizace.

Tento předpoklad se prokazuje vydaným územním rozhodnutím

nebo stanoviskem orgánu, který bude stavbu povolovat, že bude

provedeno pouze stavební řízení.

2.Zařadit projekt do Programu bude možné, pokud bude doloženo

stanovisko VH orgánu, který bude stavbu povolovat. Z hlediska

nezbytnosti stavby bude posouzen soulad s Programem rozvoje

vodovodů a kanalizací územního celku (dále jen “PRVKUC”) nebo s

koncepcí okresu, pokud není PRVKUC zpracován.

3.Priorita zařazení do Programu bude posouzena podle následujících

kriterií :

a.úplná nedostupnost pitné vody,

b.řešení havarijních situací v kvalitě vodních zdrojů,

c.počet zásobovaných obyvatel,

d.zlepšení kvality dodávané pitné vody,

e.soulad řešení se státní vodohospodářskou politikou a

státní politikou životního prostředí a přínos pro její

naplnění,

f.soulad s koncepčními materiály charakteru PRVKUC

apod.,

g.zvýšení zabezpečenosti dodávky pitné vody,

h.řešení dalších lokalit,

i.podíl investičních nákladů a počtu zásobovaných

obyvatel,

j.podíl investičních nákladů a množství upravené vody,

a dále bude posouzena finanční situace žadatele, kterou v této fázi žadatel

prokáže přehledně zpracovanou tabulkou svých daňových a nedaňových

příjmů a výdajů za poslední 3 roky. Tento přehled doplní VH a.s. o výši

odpisů a daňového zisku a dále o výši investic do výstavby vodovodů a

kanalizací, popř. obce o přehled výdajů podle účelu.

ČÁST ŠESTÁ

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Čl. 15

Přílohy směrnice

1.Nedílnou součástí směrnice jsou tyto přílohy :

Příloha 1 - Vzor žádosti o zařazení projektu do

Programu

Příloha 2 - Vzor Doplňku žádosti

Příloha 3 - Náležitosti předkládané spolu s

finančním projektem

Příloha 4 - Vzor protokolu z projednání v

Komisi

Příloha 5 - Vzor podmínek pro použití podpory

Příloha 6 - Prohlášení žadatele

Příloha 7 - Formuláře RA podle Zásad MF

Příloha 8 - Ukazatele dluhové služby

Příloha 9 - Přehled příjmů a výdajů žadatele o

podporu

Čl. 16

Společná ustanovení

1.Projekty projednané v Komisi před účinností této směrnice se

dokončí podle Směrnic MZe a Zásad MF platných v době podání

žádosti žadatele.

2.Směrnice bude publikována ve Věstníku MZe.

Čl. 17

Zrušovací ustanovení

1.Touto směrnicí se ruší směrnice MZe č.j. 591/99-5000 ze dne 9.

června 1999.

Čl. 18

Účinnost

1.Tato směrnice nabývá účinnosti dne 23. května 2000.

Za Ministerstvo zemědělství :

Ing. Karel T u r e č e k v. r.

náměstek ministra pro vodní hospodářství

Tisk

Další články v kategorii Podnikání

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info