Stock už prodal 20 milionů lahví tuzemáku
17.10.2005 | Agris
Přestože se koncem roku 2002 musela ČR vzdát používání tradičního názvu tuzemský rum a všichni výrobci od počátku roku 2003 mohou pro tuto lihovinu používat jen druhový název tuzemák, změna vynucená přejímáním norem Evropské unie se na popularitě rumu nepodepsala. Alespoň zkušenosti výrobce nejoblíbenějšího českého tuzemáku - Božkova Tuzemského Stocku Plzeň dokazují, že je tomu spíš naopak. Od počátku roku 2003 do letošního září se totiž ve Stocku vyrobilo a prodalo 20 000 000 lahví Božkova Tuzemského.
„Vypadá to, že se Češi zdravě naštvali a odpovídají na „útok“ Evropské unie tím, že stále více kupují právě tuzemák,“ soudí generální ředitel Stocku Plzeň - Božkov Martin Petrášek.
Jako poděkování zákazníkům za věrnost připravil Stock Plzeň zvláštní edici Božkova Tuzemského, která je věnována právě oslavě jeho prodejních úspěchů. Pro limitovanou edici byla výrazně upravena přední etiketa, kde populární plachetnice pluje na vlně v podobě stylizované vlajky Evropské unie. To vše je doplněno sloganem „Plujeme dál. Evropě navzdory!“, „Rychlost: 20 000 000 lahví“. Na zadní etiketě je pak pro zákazníky připravena hra, v níž mají co nejpřesněji určit, kolik litrů Božkova Tuzemského bylo vyrobeno od vstupu České republiky do Evropské unie (1. 5. 2004) do 31. srpna 2005. Padesátka nejúspěšnějších soutěžících vyhrává litrovou lahev Božkova Tuzemského. Tři vůbec nejpřesnější tipy získají 20 000 Kč, 10 000 Kč a 5000 Kč. Speciální edice přichází na trh v říjnu.
Tuzemský rum vznikl v 19. století jako náhražka pravého třtinového rumu z Karibiku, ale ve středoevropském regionu svůj původní vzor zcela převálcoval. I když i u nás roste nabídka třtinových rumů, tuzemáku a jeho tradici v České republice zatím nemohou vůbec konkurovat. Rum Božkov se ve Stocku Plzeň - Božkov vyráběl od roku 1948 a již tehdy se na jeho etiketě objevila tolik známá plachetnice. Rum Božkov respektive Božkov Tuzemský je v současnosti nejoblíbenějším výrobkem ve své kategorii se zhruba dvacetiprocentním tržním podílem.
Podle pravidel Evropské unie mohou nést název rum jen produkty, jejichž základem je destilát z cukrové třtiny. Tuzemské rumy vyráběné z melasového či obilného lihu musí od roku 2003 nést označení tuzemák.
Další články v kategorii Podnikání
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)
- SZIF už pozastavil dotace firmám z Agrofertu kvůli Babišovu střetu zájmů (16.12.2025)
- Novým generálním ředitelem řetězce Penny v Česku je od listopadu Draško Lazović (16.12.2025)
- Pivo bez alkoholu nemusí chutnat divně. Ve Walesu spustili přelomové zařízení (15.12.2025)
- Otevírací doba o Vánocích: Pozor na zavřené obchody. Nákup se vyplatí už teď (15.12.2025)
- V kanadských skladech leží americký alkohol za miliardy. Provincie řeší, co s ním (15.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)

Tweet



