Tesco v Česku loni prohloubilo ztrátu na čtyři miliardy korun
05.03.2015 | Denik.cz
Obchodní řetězec Tesco v Česku ve finančním roce 2013/2014 prohloubil ztrátu na čtyři miliardy korun. V předchozím účetním roce propad činil 1,1 miliardy korun. Tržby řetězce klesly o 3,5 procenta na 42,4 miliardy korun. Vyplývá to u výroční zprávy společnosti. Podle řetězce jsou výsledky hospodaření ovlivněny mimořádným odpisem pozemků a budov, jinak společnost v ČR zůstává zisková.
Záporný výsledek hospodaření za finanční rok končící 28. února 2014 byl podle výroční zprávy ovlivněn především navýšením opravné položky k dlouhodobému majetku ve výši 4,362 miliardy korun. "Bez započítání zmíněného mimořádného odpisu majetku si Tesco v České republice zachovává ziskovost," řekl mluvčí firmy Jiří Mareček.
"Daří se nám držet pozitivní trend a navyšovat meziročně prodeje v prvních třech čtvrtletích tohoto finančního roku. Výsledky za celý finanční rok na úrovni skupiny Tesco zveřejníme v souladu s finančním kalendářem Tesco PLC dne 22. dubna 2015," dodal mluvčí.
Slovenský list Sme tento týden napsal, že společnost Tesco v rámci svého ozdravného plánu zvažuje odchod z některých zemí střední Evropy, včetně ČR a Slovenska. Společnost tyto informace nepotvrdila.
Autor: ČTK
Další články v kategorii Podnikání
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)
- SZIF už pozastavil dotace firmám z Agrofertu kvůli Babišovu střetu zájmů (16.12.2025)
- Novým generálním ředitelem řetězce Penny v Česku je od listopadu Draško Lazović (16.12.2025)
- Pivo bez alkoholu nemusí chutnat divně. Ve Walesu spustili přelomové zařízení (15.12.2025)
- Otevírací doba o Vánocích: Pozor na zavřené obchody. Nákup se vyplatí už teď (15.12.2025)
- V kanadských skladech leží americký alkohol za miliardy. Provincie řeší, co s ním (15.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)
- Obchodníci: Letošní vánoční sezona by mohla být úspěšnější než loni (08.12.2025)
- Aperol míří do Ameriky. Italský výrobce chce dobýt trh milovníků piva (08.12.2025)

Tweet



