Tradiční kávě ve Sturbucks začíná konkurovat i pivo
26.01.2012 | Mladá fronta Dnes
Starbucks, největší kavárenská firma na světě, se rozhodla, že bude zákazníkům nabízet nejenom tradiční kávu, ale také pivo a víno. Zatím si hosté mohou tyto nápoje objednat pouze v pobočkách na americké půdě. Už přes rok se prodej cvičně zkouší v Seattlu a Portlandu. Do konce roku chce Starbucks alkohol prodávat na dalších 12 místech.
Plyšové křesílko, vysezené místo v koženkové sedačce nebo třeba jen obyčejná dřevěná židle vítají den co den štamgasty ve více než jedenácti tisících kaváren Starbucks po celých USA. A nejen tam, lidé si do největšího kavárenského řetězce planety mohou na espresso či latté zajít ve zhruba pěti desítkách zemí světa.
Mnohé vábí tamní atmosféra, jež se od běžných prodejen s rychlým občerstvením trochu liší: vesměs poklidná hudba, štěbetání hostů a někdy i typické vrčení mlýnku na kávu.
To se ale může brzy změnit. Vedení společnosti, která sídlí v Seattlu, oznámilo, že ve vybraných kavárnách začne prodávat pivo a víno. Je možné, že některému z fanoušků hrnků s logem dlouhovlasé sirény v tom momentu doušek kávy zaskočil, alespoň těm z jižní Kalifornie, Atlanty a Chicaga. Právě v těchto oblastech do konce roku přibude alkohol na nápojové lístky dvanácti poboček.
Na co jsou bary?
"Na pivo jsem zvyklý chodit do baru," zareagoval podle amerického listu The Los Angeles Times osmačtyřicetiletý policista Doug Tanaka. "Do Starbucks chodím s vnoučaty. Nechci řešit opilce, když jdu na kafe," pokračoval muž, který si stejně jako řada dalších návštěvníků podnik neumí s alkoholem spojit. "Když přijdu do Starbucks, alkohol není to, na co bych myslel," potvrdil 39letý inženýr Sean Petersen.
Společnost se brání, ze svých kaváren nechce udělat hospody. Prodej vína a piva už předloni cvičně zavedla v některých svých kavárnách v Seattlu a žádné dramatické změny nenastaly. "Mnoho našich zákazníků hledá na cestě z práce příjemné místo, kde by se trochu odreagovali a setkali s lidmi, na kterých jim záleží," řekla Clarice Turnerová z vedení společnosti.
Firma také slibuje, že alkohol bude schovaný pod pultem a nedostane se do rukou lidí mladších než jednadvacet let. A cena bude okolo pěti dolarů za pivo a sedm až devět dolarů za skleničku vína.
Starbucks ovšem není jediný řetězec s rychlým občerstvením, který kvůli zvýšení tržeb rozšiřuje sortiment o alkohol. S prodejem takových nápojů koketují například i Burger King či Sonic Corp., síť občerstvení do aut.
Další články v kategorii Podnikání
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)
- SZIF už pozastavil dotace firmám z Agrofertu kvůli Babišovu střetu zájmů (16.12.2025)
- Novým generálním ředitelem řetězce Penny v Česku je od listopadu Draško Lazović (16.12.2025)
- Pivo bez alkoholu nemusí chutnat divně. Ve Walesu spustili přelomové zařízení (15.12.2025)
- Otevírací doba o Vánocích: Pozor na zavřené obchody. Nákup se vyplatí už teď (15.12.2025)
- V kanadských skladech leží americký alkohol za miliardy. Provincie řeší, co s ním (15.12.2025)
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)

Tweet



