Výrobce brambůrků měl loni žně
02.01.2002 | Mladá fronta Dnes
Stejně jako pro rybářství i pro výrobce bramborových lupínků je rozhodujícím prodejním obdobím prosinec. Výrobní závod nadnárodní společnosti Intersnack v Choustníku u Tábora - dřívější Chio Bohemia - proto musel tradičně na konci loňského roku zvýšit výrobu. Místo na dvě směny chodilo 150 zaměstnanců na tři. Lidé si oblíbené smažené brambůrky - či módněji chipsy - z Choustníku kupují jak před Vánoci, tak v druhé vlně na silvestrovské stoly. "Prosinec pro nás už tradičně znamená žně, kdy prodáme o třicet až čtyřicet procent více produkce než běžný měsíční průměr," potvrdil generální ředitel Intersnacku Lubomír Chvalovský. Přesná čísla, na kterých by dokumentoval, jaké vlastně byly letošní Vánoce, však ještě k dispozici nemá. Druhým ročním obdobím, kdy odbyt lupínků vyskočí nad běžný průměr, jsou Velikonoce. "Silný je duben a květen, kdy lidé opět začínají jezdit na chaty a chalupy," sdělil Chvalovský. Největší domácí výrobce bramborových lupínků ovládá necelé tři čtvrtiny trhu. V případě slaných pochutin jako celku pak více než třetinu trhu. Za uplynulý rok česká pobočka Intersnacku očekává tržby ve výši 1,2 miliardy korun, což představuje mírný nárůst oproti 1,12 miliardy v roce předchozím. Podnik loni v létě výrazně zúžil sortiment na současných 85 výrobků - předchozí široká produkce se totiž už všechna ani nevešla do omezených regálů v obchodech. Největšími konkurenty firmy z Choustníku jsou Pražské Danone Čokoládovny se značkou Telka a firma Emarko patřící Vitaně s novou známkou Křupeto. Vlajkovou lodí táborské firmy je řada výrobků Bohemia, která tvoří asi dvě třetiny obratu. Další takzvané evropské řady kvalitnější řady Chio a Wolf podléhají společné obchodní politice. Původní výrobní závod Zemědělského družstva Choustník koupil v roce 1992 německý gigant Intersnack. Po masivních investicích zvedl roční zpracovatelskou kapacitu na 28 tisíc tun brambor, přičemž produkce je určena výhradně pro domácí trh.
Další články v kategorii Podnikání
- Pivovar Strakonice loni prodal přes 49.000 hektolitrů piva, meziročně více (22.12.2025)
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Ve Stálkách na Znojemsku postaví zemědělci šest nových hal pro chov brojlerů (19.12.2025)
- Projekt Hlídače státu: Agrofert má i přes Babišův střet zájmů zakázky od státu (19.12.2025)
- Australský podnikatel českého původu Josef Chromý proslul jako uzenář i vinař (18.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)
- SZIF už pozastavil dotace firmám z Agrofertu kvůli Babišovu střetu zájmů (16.12.2025)
- Novým generálním ředitelem řetězce Penny v Česku je od listopadu Draško Lazović (16.12.2025)

Tweet



