Zájem o ochucená piva i v létě dál klesal
04.12.2013 | E15 on line
Stroje na výrobu zisku se zasekly. Prodeje ochucených nízkoalkoholických piv smíchaných s limonádou nebo šťávou, takzvaných beermixů či radlerů, letos po dvou letech boomu propadly.
Loni prodej ochucených piv dosáhl 434 tisíc hektolitrů, tedy pět a půl procenta ze všech prodejů piva v maloobchodních sítích. Tím překonaly i nealkopiva s mnohem delší tradicí. Jenže již v pololetí zaznamenal Český svaz pivovarů a sladoven pokles prodejů beermixů meziročně o 40 procent. Důvodem bylo zejména chladné jaro a červnové záplavy. A pokles pokračoval i v následujících měsících.
„Ovocná piva ukrojila loni v klíčovém letním období 7,5 procenta z českého pivního trhu, letos očekáváme pokles na pět procent,“ uvedla mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová. Naopak stoupl podíl nealkopiv, hlavně ochucených, na více než pět procent.
Odrazovat může cena
Důvodem poklesu může být kromě počasí i cenová politika. Cena jedenapůllitrového balení ochuceného piva v řadě případů převyšuje cenu stejného piva ve třech půllitrových lahvích bez zálohy. Na začátku boomu tomu bylo naopak.
To nepřímo potvrzuje i Prazdroj. Finální cena prodávaného piva je podle mluvčí pivovaru totiž vždy závislá na rozhodnutí obchodníka. „V maloobchodě patří pivo společně s masnými výrobky k nejsilnějším artiklům, jak přilákat zákazníky do obchodu. Maloobchodníci tuto skutečnost reflektují také ve své cenové strategii,“ podotkla.
Pokračující meziroční pokles prodejů ochucených pivních mixů potvrzují i některé řetězce, například Albert či Interspar. Cenovou politiku ale nekomentovaly.
Důvodem může být nasycenost trhu
Za poklesem ale podle řetězců může být i nasycenost trhu a ukojená zvědavost lidí. „Loni chtěli zákazníci zkoušet nové produkty. V letošním roce už radlery kupovali spíše zákazníci, kteří si je oblíbili v předchozí sezoně,“ uvedla ředitelka komunikace sítě obchodů Albert Judita Urbánková.
Řetězec Globus sice v létě zaznamenal vyšší prodeje piva o 30 procent. „Za tímto nárůstem se ale překvapivě neskrývala převážně ochucená piva, ale především klasická desetistupňová,“ uvedla mluvčí řetězce Pavla Hobíková.
Další články v kategorii Podnikání
- Michelin rozdal v Česku ocenění. Vůbec poprvé udělil také dvě hvězdy (12.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)
- Obchodníci: Letošní vánoční sezona by mohla být úspěšnější než loni (08.12.2025)
- Aperol míří do Ameriky. Italský výrobce chce dobýt trh milovníků piva (08.12.2025)
- Skupina Agrostroj Pelhřimov se loni dostala do ztráty 316,5 milionu korun (08.12.2025)
- Ryby z jižních Čech poputují k zákazníkům na speciálním přívěsu z Olomoucka (08.12.2025)
- Právníci považují Babišův způsob řešení střetu zájmů za přijatelný (05.12.2025)
- Hospodářství je srdcem naší rodiny, říkají čerství držitelé ocenění Farma roku 2025 (05.12.2025)
- Meziroční inflace zvolnila na 2,1 procenta (04.12.2025)
- Historik: Nejstarší dosud funkční varnu má pivovar v Benešově (04.12.2025)

Tweet



