Aktuální anketa: Maso z Německa - to dobré je přece tak blízko

Je jedno, zda jde o steaky, čerstvé párky nebo na jazyku se rozplývající řízky - oko jí již při nákupu masa. Ale jaká kritéria jsou při nákupu masa skutečně rozhodující? Podle aktuální ankety z příkazu CMA (Ústředí marketingové společnosti německého zemědělství) jsou při výběru masa nejdůležitější tři argumenty: čerstvost, vzhled a kvalita. Na čtvrtém místě jsou ceny a speciální nabídky dalších impulzů pro rozhodování při nákupu. Myslí se také na štíhlou linii. Na pátém místě je obsah tuku v mase. Tak se ukazuje, že v rámci výživy orientované na zdraví a fitness maso zaujímá své pevné pořadí významnosti.

Dvě třetiny občanů Spolkové republiky pokládají při nákupu pečeně, kotlet a spol. původ masa z Německa za důležitý. Například 43 % spotřebitelů spojuje německé hovězí maso se spolehlivými kontrolami. Téměř polovina dotázaných si spojuje vepřové maso z Německa se správným způsobem chovu a pravidelnými kontrolami. Avšak při nákupu se explicitně na kritérium "made in Germany" nedbá. Většina občanů Spolkové republiky se podle studie jednoduše domnívá, že většina nabízeného masa pochází z Německa. Proto je také pro ni aspekt původu masa teprve na šestém místě.

Informace o původu masa získávají mladí spotřebitelé do 30 let nejčastěji z médií. Spotřebitelé nad 30 let se tím zaobírají převážně v obchodech v místě prodeje. Zde poradenství poskytované řezníkem zaujímá ústřední funkci, ale k vysvětlování se využívají také upozorňování na zboží a vystavené prospekty. Pro všechny věkové skupiny platí: Důvěra v německé zemědělce je při nákupu masa stále velká.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info