Alimpex sílí na Slovensku

Distributor mléčných výrobků rychle zvyšuje obrat

Strategie firmy je založena na spojení s výrobou. Proto došlo k průniku do několika mlékáren.

Jitka Šrámková

Firma Alimpex, jeden ze dvou největších českých distributorů mléčných výrobků, se začala úspěšně prosazovat i na Slovensku. Od března letošního roku, kdy koupila slovenský podnik Sahneböhm Bratislava, zvýšila jeho obrat trojnásobně na současných 11 miliónů slovenských korun za měsíc. »Do konce roku bychom chtěli dosáhnout 25 miliónu korun,« uvedl ředitel Alimpexu Milan Kincl.

Před vstupem české firmy disponoval Sahneböhm menším skladem v Bratislavě. Ten Alimpex rozšířil a osadil moderní chladící technologií. Do konce roku pak hodlá na Slovensku vybudovat další tři sklady. Potom by obsluhoval celý slovenský trh. Sklady by měly být umístěny v Košicích, Žilině a Zvolenu.

Sahneböhm patří mezi menší firmy na Slovensku. Distribuci zde ovládají tři firmy - Rajo, MKM a Limamilk. Alimpex stejně jako v ČR uvažuje na Slovensku o nákupu mlékáren. Na prodej jsou například senická a trnavská mlékárna, dále podniky v Kežmaroku, Prešově, Žilině a Nových Zámcích. Z 23 slovenských mlékáren ovládá podle ředitelé Slovenského mlékárenského svazu Jána Bročka zahraniční kapitál 14 podniků. Tyto podniky kontrolují 61 procent na Slovensku prodaného mléka.

V ČR si Alimpex vyzkoušel svoji strategii, zaměřenou na propojení distribuce s výrobou. Pronikl do několika mlékáren. Předloni s několika pouze úzce spolupracoval, letos na jaře ale už začal nakupovat. V únoru ovládl Mlékárnu Stříbro, kapacitně největšího zpracovatele v západních Čechách, zaměřeného na konzumní mlékárenskou produkci. Ve stejné době získal i mlékárnu Mika Josefov, kde vyrábí tvrdé sýry. Krátce na to následoval pronájem Mlékárny Horšovský Týn s produkcí převážně speciálních tvrdých sýrů. Během několika měsíců zde firma zdvojnásobila produkci na 57 tisíc litrů zpracovaného mléka denně, ve Stříbře se produkce zvedla od února ze 120 na současných 150 tisíc litrů. Mika nyní zpracovává 60 tisíc litrů mléka.

Vlastní výrobky dnes tvoří 30 až 40 procent distribuovaných výrobků Alimpexu, jehož sortiment čítá na 750 položek. Toto procento by se mělo ještě zvýšit, protože firma hodlá rozšířit spolupráci i s dalšími mlékárnami. O které má zájem, Kincl odmítl komentovat. Jen dodal, že část sortimentu bude Alimpex vždy doplňovat i produkty jiných výrobců, protože distributor se musí řídit poptávkou.

Firma počítá letos s tržbami tři miliardy korun, což by byl růst o čtvrtinu. Od svého vzniku je zisková, s čímž počítá i letos.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info