Prazdroj loni v ČR prodal 7,36 milionu hektolitrů piv, meziročně o 1,2 pct víc

Plzeňský Prazdroj loni v Česku prodal 7,36 milionu hektolitrů piva, meziročně o 1,2 procenta víc. Prodeje se zvýšily v obchodech, v hospodách i restauracích. Odbyt čepovaných piv loni vzrostl o 1,1 procenta, prodej v obchodech o 1,3 procenta. Loňský rok potvrdil dlouhodobý trend růstu obliby ležáků a nealkoholických piv, řekl dnes ČTK mluvčí pivovaru Zdeněk Kovář.

Prodeje čepovaných piv Prazdroje loni vzrostly o 1,1 procenta, podíl čepovaného piva převýšil 35 procent. "Mám radost, že se nám daří objem sudového a tankového piva po covidu mírně zvyšovat. Je to hlavně proto, že každoročně investujeme do podpory hospod. Letos jsme na to vyčlenili téměř půl miliardy korun," řekl obchodní ředitel Roman Trzaskalik. Nejvíce, o 3,5 procenta, loni narostly prodeje tankového piva z Prazdroje. Dařilo se ale také prodejům sudového piva, dodal.

Loňský rok také podle ředitele potvrdil dlouhodobý příklon spotřebitelů k ležákům, celá kategorie těchto piv v Prazdroji vzrostla meziročně o tři procenta. "Jejich oblibu dokladuje růst prodejů piva Pilsner Urquell, ale také Radegast 12. Jsou to piva s vyšší hořkostí, velmi oblíbená u generace X a tradičních milovníků piv," řekl. Prodej ležáku Gambrinus 12 se zvýšil o více než 11 procent.

Dále rostl také prodej nealkoholického piva včetně loňských novinek Kozel Nealko a Peroni 0.0. "Výrazný růst byl především u čepovaného Birellu, a to o 17 procent. Tahounem je zejména čepovaná ochucená varianta Pomelo&Grep," řekl Trzaskalik.

Prodeje Prazdroje v obchodech vzrostly meziročně o 1,3 procenta. Nejprodávanějším obalem byly skleněné vratné lahve. Nejvýraznější růst zaznamenaly plechovky, které loni tvořily 28 procent domácího odbytu. Zájem o ně se za osm let zvýšil téměř třikrát. "Růst jejich popularity a stále větší zastoupení na trhu jsou dalším z argumentů pro zavedení zálohového systému, který nám pomůže zajistit jejich 90procentní návratnost. V současné době totiž až tři čtvrtiny těchto obalů končí na skládkách kvůli neexistenci sytému sběru a recyklace," dodal Trzaskalik.

V roce 2022, kdy pivovar po dvou covidových letech zvýšil prodeje piv v ČR, prodal Prazdroj 7,3 milionu hektolitrů piv, meziročně téměř o 12 procent víc. V hospodách, restauracích a barech si tehdy polepšil téměř o 13 procent, přesto nedosáhl rekordního roku 2019. Export za předloňský rok vzrostl téměř o 13 procent. Celkem pivovar v roce 2022 vyvezl rekordní bezmála dva miliony hektolitrů piv. V součtu tuzemských a zahraničních prodejů předloni prodal 12,4 milionu hektolitrů piv, o rok dříve to bylo 11,1 milionu hektolitrů.

Tržby za rok 2022 se meziročně zvýšily o pětinu a dosáhly 19,6 miliardy Kč, čistý zisk se zvedl téměř o 32 procent na 5,9 miliardy Kč. Loňské finanční výsledky Plzeňského Prazdroje by měly být známé počátkem července.

Václav Prokš

Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info