Britové zakázali reklamy na nezdravé potraviny zamířené na děti

Británie zakázala reklamy na nezdravé potraviny zamířené na děti. Z televizních programů tak zmizí propagace slaných, přeslazených a tučných jídel, uvedl regulátor mediálního trhu Ofcom. Opatření je součástí snah britské vlády omezit dětskou obezitu.Ofcom zahájil diskusi a konzultace na téma děti, nezdravá strava a reklama letos v březnu. Dnes regulátor uvedl, že je zodpovědný za to, aby taková reklama na děti do 16 let věku neútočila.Opatření se proto bude vztahovat na jakýkoli program v jakoukoli denní i noční dobu a na všech televizních kanálech. Spotřebitelské a zdravotní organizace přitom prosazovaly, aby se reklama na nevhodnou stravu plně zakázala jen před 21 hodinou.

Podle zdravotních průzkumů je v Anglii obézních 16 procent chlapců ve věku od dvou do deseti let. U dívek je to ve stejném věkovém rozpětí deset procent.Ofcom odhaduje, že příjmy za reklamu klesnou ročně o desítky milionů liber. Televizní kanály zaměřené na děti přijdou až o 15 procent celkových reklamních příjmů. Komerční televizní společnosti včetně ITV, Channel 4 a Five přijdou až o 0,7 procenta příjmu z reklamy, odhaduje regulátor.Omezení se bude vztahovat na všechny vysílací společnosti, které dostaly licenci k vysílání od Ofcomu a které v Británii sídlí. Opatření začne platit během ledna příštího roku a kampaně, které již běží, se budou moci vysílat ještě do června.Z předběžných konzultací Ofcomu vyplynul návrh chránit děti do devíti let. Regulátor ale nakonec rozhodl, že jako věkovou hranici určí 16 let, napsala agentura Reuters.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info