BSE: Menší obchody volí jiný styl prodeje

Obchodní řetězce se zdráhají dělit maso podle testování.

Tomáš Kňourek, Jiřf Fencl

Praxe ukazuje, že informovat spotřebitele o tom, zda masný výrobek je testován na tzv: nemoc šílených krav na obalech výrobků, mají zájem jen producenti, masokombináty a také drobní prodejci. Obchodní řetězce totiž nechtějí dopustit, aby se na pultech maso rozdělovalo na vyšetřené a na v očích zákazníků »podezřelé«. »Prodejci nemají zájem označovat každý kus, který byl vyšetřen na BSE. Pokud masokombinát nezabalí hotový výrobek s označením, těžko bude taková informace na konkrétním zboží v obchodě,« řekl mluvčí Státní veterinární správy Josef Duben. Jiný přístup než velké obchodní řetězce volí drobní prodejci. Ve výlohách jejich obchodů se nyní např. objevují informace, že prodávané maso pochází výhradně z býků mladších 24 měsíců, což je nejméně riziková skupina skotu pro BSE. Tito obchodníci rovněž uvádějí kontakt na konkrétního dodavatele.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info