Budějovický Budvar chce letos vytvořit domácí obchodní síť

HN - 16.2.1999

Budejovický Budvar chce letos vytvorit domácí obchodní sít

Ceské Budejovice (zdz) - Vybudování vlastní celorepublikové distribucní síte je jedním z nejduležitejších letošních podnikatelských cílu Budejovického Budvaru. Pivovar proto hodlá behem roku v zemi otevrít osm nových obchodních stredisek, z nichž první bylo do provozu uvedeno v pátek v Ostrave. Všechna budou postavena na zelené louce a vedle jednotné architektury je bude spojovat moderní vybavení a obchodování nejen s vlastním sortimentem, ale i nealkoholickými nápoji a vínem. "Cílem expanze je zvýšit úroven poskytovaných služeb soucasným zákazníkum a získání nových," rekl obchodní manažer pivovaru Robert Chrt. Budvar, který vloni i pres spotrebitelskou stagnaci zaznamenal výrazný úspech na domácím trhu, kde mezirocne zvýšil prodej o 12,3 procenta a tržby o 14,9 procenta, mel dosud v zemi pet obchodních stredisek.

Budejovický Budvar v roce 1998 vystavil 1,169 miliónu hl piva (nárust o 5,5 procenta), za které utržil 1,7 miliardy korun. To je o 5,6 procenta více než v roce 1997. Do zahranicí bylo prodáno 45,5 procenta produkce, to je nejvíc z ceských pivovaru. Celkové výnosy pivovaru vloni dosáhly 2,2 miliardy Kc a hrubý zisk 414 miliónu Kc. Letos podnik, cekající na privatizaci, predpokládá zvýšit výstav na 1,3 miliónu hl pri udržení stejného pomeru prodeje na zahranicním a domácím trhu.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info