Budvar se možná v Německu odvolá
17.05.2001 | Hospodářské noviny
V červenci čeká budějovický pivovar klíčové soudní jednání o ochrannou známku Budweiser
Budějovický Budvar již obdržel rozhodnutí prvoinstančního soudu v Kolíně nad Rýnem, který v minulých dnech rozhodl, že mezinárodní televizní reklama firmy Anheuser-Busch (AB) propagující pivo Budweiser, neporušuje práva Budvaru na jeho ochranné známky v Německu. Potvrdil to včera ředitel budějovického pivovaru Jiří Boček. »Nyní rozhodnutí studujeme a zvažujeme, co dál,« uvedl Boček bez dalších podrobností. Není tedy vyloučeno, že se Budvar proti verdiktu odvolá.
Americký pivovar nesmí známku Budweiser v Německu, kde patří Budějovickému Budvaru, používat, a proto sem své pivo dodává pod označením Anheuser-Busch B. Právě působení
přes globální televizní stanice jako je Eurosport, CNN nebo MTV na německý trh pokládal Budvar za porušení svých práv na ochrannou známku. Z toho důvodu se obrátil na německou justici.
Soud své rozhodnutí zdůvodnil tím, že němečtí zákazníci si toto propagované americké pivo stejně nemohou v zemi koupit.
Soud zároveň potvrdil práva AB propagovat své pivo Budweiser na internetu a připustil, že neexistuje způsob, jakým by pivovar zablokoval přístup německých spotřebitelů k internetové stránce www.budweiser.com.
Podle Stephena J. Burrowse, prezidenta Anheuser-Busch International, jde o důležité rozhodnutí, protože reklama na panevropských televizních kanálech představuje vynikající
způsob jak oslovit konzumenty ve čtrnácti evropských zemích, kde se americké pivo Budweiser prodává.
»Pokud by existovala možnost blokovat signál tak, aby naše reklamní spoty nepřesáhly na území Německa, využili bychom ji,« uvedl šéf společnosti AB, která je největším světovým pivovarem.
Oba znesvářené pivovary počátkem července čeká v Německu klíčový spor o práva na obchodní známku Budweiser. Soud v něm rozhodne, kdo bude na tomto spotřebitelsky velmi zajímavém trhu dominovat. Českému Budweiseru, kterého zde Budvar ročně prodá přes 200 tisíc hektolitrů, patří v Německu třetí místo mezi importovanými pivy.
Další články v kategorii Potravinářství
- Lidl loni zvýšil tržby o 9,4 pct. a Kaufland o 7,8 pct., otevřely méně poboček (24.05.2024)
- Mořské pochoutky z hor: zenon vytváří podmínky pro chov krevet v Alpách (24.05.2024)
- Daň z cukru v Česku? Ve světě běžná věc, proti obezitě pomáhá, potvrzují studie (24.05.2024)
- U Sokolova spustili stáčírnu nápojů, ročně naplní až 150 milionů plechovek (23.05.2024)
- Tacos, burritos a gyros jsou sendviče, rozhodl americký soud (23.05.2024)
- O udržitelný zdroj bílkovin se starají na hmyzí farmě roboty KUKA (23.05.2024)
- BBC News: Kolem indického koření víří pochyby, zda není zdravotně závadné (22.05.2024)
- Nejhorším jídlem na světě bylo vyhlášeno kari s rybími vnitřnostmi. V žebříčku jsou i dva české pokrmy (22.05.2024)
- Praha rozšíří svoz zbytků jídla ze škol i na domovy pro seniory (22.05.2024)
- O titul Regionální potravina se letos na jihu Moravy ucházelo 41 výrobců (21.05.2024)