Cenová válka nakonec zasáhne peněženky všech spotřebitelů

HN - 18.11.1998

Cenová válka nakonec zasáhne peneženky všech spotrebitelu

Ceská republika je šestým nejvetším pivním trhem v Evrope a soucasne patrí do dvacítky nejvetších na svete, a to i pri našem relativne malém poctu obyvatel. Duvodem je tradicne velká spotreba piva na jednoho obyvatele, která loni dosáhla rekordních 162 litru, což nás zaradilo mezi nejvetší konzumenty na svete.

Spotreba je uspokojována témer výhradne domácími pivovary, procento dováženého piva je mizivé. Lukrativitu domácího trhu ilustruje fakt, že v prubehu posledních peti let se 65 procent produkce piva dostalo do zahranicních rukou: Plzenský Prazdroj a Radegast kontroluje Nomura, britský Bass Pražské pivovary, nemecký Binding-Brauerei AG Pivovar Krušovice a rakouský Brau-Union Starobrno. Nyní na pivním trhu probíhá cenová válka o tržní podíly. Její zásluhou je ceské pivo, i pres rozsáhlé investice do modernizace, jedno z nejlevnejších v Evrope. Cenová válka vyústila zhruba v polovine roku ke zvýšené výrobe

nízkostupnových piv. Pro spotrebitele je nízká cena piva dobrou zprávou, ale dlouhodobe je tato úroven neudržitelná, jelikož valná vetšina pivovaru zaznamenává vysoké ztráty.

Daniel Türk,

analytik Erste Bank Sparkassen

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info