České pivovary by se v USA měly spojit, domnívá se obchodní rada

Ceské pivovary by se v USA mely spojit, domnívá se obchodní rada

Ceské pivovary mají v USA dobré možnosti, míní ceský obchodní rada v USA Jirí Kuliš.

Co by pomohlo ceskému pivu, aby se více prosadilo na americkém trhu?

Predevším masívní reklama, protože i pivo je klasický spotrební artikl a bez jeho propagace se dá nejen v Americe težko uspet. Jelikož ceské pivovary krome Prazdroje nemají na takovou reklamu financní prostredky, doporucili jsme jim, aby se sdružily a zahájily kampan nazvanou treba Czech beer, která by ceské pivo zviditelnila. Zatím k tomuto kroku nepristoupily, asi spolu málo mluví...

Kolik ceských pivovaru se na americkém trhu objevuje a jakou mají povest?

Podle našich informací šestnáct, nejvetší je jednoznacne Prazdroj, který je na 34. míste v žebrícku pivovaru, které do USA vyvážejí. Ceské republice pak patrí desátá prícka s podílem 0,4 procenta na celkovém importu piva. Výrobky z ceských pivovaru nejsou zas tak známé, objevují se spíše v hotelech a speciálních restauracích. Mezi hlavní konzumenty patrí predevším turisté. Obecne ale dovoz piva do Spojených státu pri nepatrne vzrustající spotrebe celkem výrazne roste. Ceské pivovary mají tedy docela dobrou šanci.

Patrí ceské pivo ve srovnání s ostatními spíše mezi dražší?

Výrazne dražší není. Treba šest "tretinek" Pilsner Urquell stojí zhruba sedm dolaru.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info