Coca-Cola zvýšila svůj prodej

HN 3.11.1998

Coca-Cola zvýšila svuj prodej

Praha (dz) - Nejvetší výrobce nápoju na svete - spolecnost Coca-Cola - oznámil, že ve tretím ctvrtletí letošního roku vzrostl jeho prodej merený v jednotkových baleních (5,67 litru) o tri procenta. Cisté tržby se v tomto období mezirocne snížily z 4,954 miliardy USD na 4,747 miliardy. Zisk na akcii se zapoctením kursových zisku a ztrát mezirocne poklesl z 1,32 na 1,18 USD. Za prvních devet mesícu letošního roku se fyzický prodej zvýšil o devet procent. Informovala o tom agentura Shilland & Company, která spolecnost mediálne v CR zastupuje.

Coca-Cola zároven pripustila, že hospodárské potíže, které se projevily zejména v Asii a Rusku, postihly i ji. "Jako globální spolecnost, která pusobí v témer 200 zemích, pocitujeme negativní propady ve svete dríve než jiní. Ale platí to i naopak - ze zlepšení težíme jako jedni z prvních," rekl HN šéf pro globální komunikaci firmy Robert E. Baskin. Pripomnel také znacnou schopnost 112 let staré americké spolecnosti reagovat na výkyvy trhu, která je dána mj. velkou pravomocí pro její místní zastoupení a efektivním systémem tzv. botleru (partnerské plnící závody).

Spolecnost, která ve svete nabízí na 160 znacek, se muže oprít i o to, že jí patrí ctyri z peti nejprodávanejších nealkoholických nápoju na svete. Schopnost Coca-Coly zdárne proplouvat obdobími propadu a nestability zahranicních trhu ocenil pred casem i prestižní casopis Fortune, který ji zaradil do špicky nejobdivovanejších podniku sveta.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info