Další kampaň Greenpeace proti GM složkám v krmivech
16.10.2001 | ÚZPI
Organizace Greenpeace zahájila další kampaň proti používání geneticky modifikovaných obilovin v krmivech pro hospodářská zvířata. Aktivita Greenpeace se zaměřila na dánského výrobce slaniny firmu Danish Crown, která je třetím největším producentem vepřového masa na světě a největším exportérem vepřového masa. Ve Velké Británii firma dodává své výrobky pod obchodním názvem Danepak a Tulip a patří také k hlavním dodavatelům dánské slaniny pod obchodními názvy řetězců supermarketů. Příznivci Greenpeace se obrátili na nákupčí v supermarketech po celé Británii s žádostí, aby zasílali pohlednice a obálku obsahující vzorek krmiva pro prasata bez GM složek hlavnímu zastoupení firmy Danish Crown v Británii, Tulip International. Text na pohlednicích naléhavě vybízí firmu Danish Crown k zákazu používání GM krmiv. Po zahájení kampaně dvacet pět firem (velkých supermarketů, řetězců rychlého občerstvení, výrobci potravin) oznámilo, že pro jejich výrobky se bude používat maso z kusů krmených geneticky nemodifikovanými krmivy. Většina supermarketů nyní nabízí čerstvé drůbeží maso a vejce vyrobené bez GM krmiv a v nejbližší době hodlá rozšířit sortiment o další druhy masa a mléčné výrobky. Firma Danish Crown oznámila, že nebude pro výkrm 5000-7000 prasat určených týdně na britský trh používat GM krmiva. Greenpeace však upozornila, že v celkové produkci firmy to představuje pouze 2%. Kampaň vyvolala u spotřebitelů zájem o původ výrobků a zcela jasně naznačila, že se spotřebitelé GM výrobků obávají. Řada britských firem ujistila Greenpeace, že jejich výrobky již neobsahují přísady, které by pocházely z masa zvířat krmených GM krmivy: Asda, Loseley, Cow and Gate, Co-op, Findus, Sainsburys, Tesco, Safeway, Iceland, Jordans, Kettle Foods, McCain, Marks and Spencer, Burger King, Kentucky Fried Chicken a Pizza Hut.
Další články v kategorii Potravinářství
- SZPI analyzuje složení bonbónů s muscimolem, kvůli nim zkolabovala žákyně ZŠ (17.05.2024)
- Z jahod je luxusní zboží, kvůli mrazu prudce zdražily (16.05.2024)
- Zlevňování potravin skončilo (15.05.2024)
- Brambory meziročně podražily skoro o polovinu. Klesá zájem o ty ve slupce (15.05.2024)
- Nealkoholické pivní mixy COOL se rozrůstají o novou generaci COOL+ s funkčními benefity (15.05.2024)
- Stahování párku od výrobce z Vysočiny kvůli obsahu listerií (15.05.2024)
- Výrobce Olomouckých tvarůžků navýšil obrat i čistý zisk a plánuje stavbu výrobního závodu (15.05.2024)
- Česko za 20 let v EU marně hájilo pomazánkové máslo a tuzemský rum (14.05.2024)
- Státy EU schválily prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, budou platit omezení (14.05.2024)
- Cukrovar Vrbátky loni zvýšil zisk na 117,6 milionů, firma chystá dividendy (14.05.2024)