Domino ECO PET – láhev nové generace
05.10.2006 | ÚZPI
Nová láhev, která je šetrnější k životnímu prostředí, se dá jednoduchým způsobem stlačit rukou na čtvrtinu původního objemu a její design umožňuje snadnou separaci jednotlivých částí – láhve, etikety i uzávěru. Přestože již existují technologie zpracování suroviny z použitých PET láhví, které si poradí se silně kontaminovaným materiálem (etiketa, lepidlo, uzávěr), je jejich recyklace dosud velice nákladná. S řešením, jak zefektivnit sběr a zpracování této kvalitní suroviny, přišel Oto Mušálek z Ludgeřovic na Opavsku, který vyvinul ve spolupráci s firmou MaxDrinks Domino ECO PET láhev.
Tato láhev je šetrnější k životnímu prostředí, dá se jednoduchým způsobem bez pomoci dalších prostředků stlačit rukou na čtvrtinu původního objemu, její design umožňuje snadnou separaci jednotlivých částí – láhve, etikety a uzávěru.
Pojistný kroužek, který u běžné PET láhve zůstává po jejím otevření na láhvi, je u Domino ECO PET láhve i po odšroubování součástí uzávěru. Etiketa není připevněna pomocí lepidel, ale je nasazena na hrdlo láhve. Použitá láhev bez uzávěru a etikety je tak připravená pro následné ekologické a ekonomicky výhodné zpracování.
Domino ECO PET láhve se vyrábí klasickým způsobem: vyfukováním předlisků do forem na běžně provozovaných vyfukovacích lisech. Použité preformy jsou stejné jako u výroby běžných PET láhví. Gramáž u odpovídajícího objemu je totožná. Tvar harmoniky umožňuje aplikaci navlékací nebo sleeve etikety.
U použitých Domino ECO PET láhví je zřejmá úspora místa při jejich shromažďování včetně snazší přepravy do místa sběru (sběrných nádob, výkupu surovin). Není potřeba lisů, deformátorů, propichovačů atd. Použitím navlékací nebo sleeve etikety kompletně odpadá technologie lepení.
Pokud si DOMINO ECO PET láhve najdou své místo na českém trhu, bude to znamenat nejen úsporu milionů korun, ale i výraznou pomoc při řešení letitého ekologického problému. Rovněž jednodušší manipulace s prázdnými láhvemi bude také motivovat více lidí k ekologičtějšímu chování.
Na 5. ročníku mezinárodní soutěže „The 2006 BottledWaterWorld Design Awards“ se unikátní PET láhev českého výrobce nápojů společnosti MaxDrinks s.r.o. umístila na druhém místě v nejprestižnější kategorii Inovace.
Prestižní soutěž probíhá tradičně v rámci celosvětového kongresu Balená voda v italském Bergamu. Hodnocení, které udílí prestižní vydavatelství Zenith International Publishing, se letos zúčastnilo 135 soutěžících z 35 zemí celého světa. Česká firma MaxDrinks s.r.o. se tak prosadila v širové mezinárodní konkurenci značek, jakými jsou například Coca Cola, San Pellegrino, Nestle, Radenska.
Z tiskové konference dne 26. 9. 06
Autor : Mgr. Světluše Bodoková
Další články v kategorii Potravinářství
- ČOI ve třetím čtvrtletí odhalila 292 případů prodeje alkoholu nezletilým (12.12.2025)
- Testovali jsme v laboratoři croissanty z Česka a Německa. Výsledky Čechy překvapí (12.12.2025)
- Albert i před letošními Vánoci podporuje zaměstnance v prodejnách příspěvkem a dalšími benefity (12.12.2025)
- Tradice, know-how i suroviny. Filipíny se otevírají českým pivovarníkům (12.12.2025)
- Potravináři: Nový cíl EU ke snížení množství potravinového odpadu je nesmyslný (11.12.2025)
- Česká vejce podraží. Chovatelé se kvůli rušení klecových chovů bojí konkurence (11.12.2025)
- Kapusta má téměř tolik železa jako maso. Využijte její potenciál (11.12.2025)
- SVS nařídila stáhnout z trhu chlazená kuřata z Francie s obsahem salmonel (11.12.2025)
- Pokles cen másla způsobuje hlavně přebytek mléka a jeho zlevnění (09.12.2025)
- Výrobci uzenin Steinex a Steinhauser se spojili, firma pořizuje nové výrobní technologie (09.12.2025)

Tweet



