Heineken Slovensko loni zvýšil tržby z prodeje piva o 6,7 pct

Společnost Heineken Slovensko, která je největším výrobcem piva na Slovensku, zvýšila v loňském roce tržby z prodeje piva včetně spotřební daně o 6,7 procenta na 3,8 miliardy slovenských korun. Prodej piva ale kvůli zvýšení spotřebních daní klesl, informoval mluvčí Heinekenu. "Objem prodeje piva z portfolia Heineken Slovensko klesal v jednotlivých měsících v meziročním srovnání až o více než deset procent," doplnil. Slovenská vláda loni dvakrát upravila spotřební daně. V lednu se daň u desetistupňového piva zvýšila o 30 procent, naopak u 12stupňového klesla o deset procent. V srpnu se však spotřební daně zvýšily u všech druhů alkoholických piv, a to o 66 procent. Heineken tak v roce 2003 zvýšil odvod spotřebních daní do rozpočtu o čtvrtinu na 727 milionů korun. Čtyři pivovary, které společnost na Slovensku kontroluje, loni vyrobily 2,2 milionu hektolitrů piva, což je meziročně o tři procenta méně. Podíl společnosti na slovenském trhu dosáhl v závěru prosince 42,5 procenta. Export piva stoupl o 15 procent na 107.500 hektolitrů. Nejvíce se vyvezlo do České republiky, doplnil mluvčí. Heineken Slovensko je také významným producentem sladu, jehož větší část umísťuje na zahraničních trzích. V roce 2003 vyvezla společnost 125.000 tun sladu. Tržby z prodeje sladu činily 1,5 miliardy Sk. Heineken Slovensko patří do mezinárodní pivovarnické skupiny Heineken N.V., která vstoupila na slovenský trh v roce 1995. V současnosti společnost na Slovensku ovládá pivovary v Hurbanově, Nitře a Rimavské Sobotě a do jejího portfolia patří devět značek piva.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info