Informační kampaň o ptačí chřipce
15.06.2006 | ÚZPI
Finanční částku 150 000 EUR investuje polský drůbežářský svaz do informační kampaně o drůbeží chřipce.
Polský drůbežářský svaz plánuje připravuje informační kampaň na téma ptačí chřipky. Plánováno je celoplošné odvysílání reklamních spotů v televizi a rozhlase, které by měly informovat o nezávadnosti konzumace drůbežího masa i přesto, že se v Evropě vyskytly případy onemocnění ptačí chřipkou. Svaz vyčlenil pro tuto kampaň finanční částku ve výši přibližně 150 000 EUR, zčásti byla částka pokryta z příspěvků členů Svazu, další finanční prostředky poskytla polská vláda. Polská vláda již uvolnila pro účely boje s ptačí chřipkou a kompenzační platby na pokrytí ztrát ve výrobě drůbeže částku 42 milionů EUR. Polsko zaznamenalo v souvislosti s výskytem ptačí chřipky pokles spotřeby drůbežího masa a jeho ceny o cca 10 %. Také export drůbežího masa v průběhu posledních měsíců významně poklesl. Ztráty v celém odvětví chovu drůbeže způsobené těmito nepříznivými okolnostmi se odhadují na 190 mil. EUR.
Další články v kategorii Potravinářství
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Čína po ukončení vyšetřování snížila cla na dovoz vepřového z EU (18.12.2025)
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)
- Ovoce meziměsíčně zlevnilo, vejce ale zdražila (16.12.2025)

Tweet



