Kostelecké uzeniny zvýšily tržby

Kostelecké uzeniny utržily v prvním čtvrtletí 1,043 miliardy korun, což je o 21 procent více než za stejné období minulého roku. Řekla to ředitelka marketingu firmy Vladka Pivoňková. Největší tuzemský masokombinát, který loni zvýšil tržby o 15 procent na 4,028 miliardy korun, letos plánuje další růst až na 4,5 miliardy. Zvyšování výroby umožnilo loni vytvořit v Kostelci 110 pracovních míst. Letos se počítá s dalším růstem počtu zaměstnanců zhruba o stovku. Úměrně obratu se zvyšuje i export, který se na tržbách podílí zhruba desetinou. Zahraničními odběrateli jsou zejména firmy z Německa, Rakouska, Dánska a Nizozemska. Zboží z Kostelce pro svoji zahraniční síť začaly letos odebírat i řetězce s mezinárodní působností. V únoru dodaly Kostelecké uzeniny první zboží do moskevských supermarketů a do Bulharska a počítají s dalším rozvojem těchto trhů. Vývoz na Slovensko nyní komplikují legislativní omezení ze slovenské strany. Základní kapitál masokombinátu, který zaměstnává téměř patnáct set lidí, činí 151,523 milionu korun. Majoritním vlastníkem je se čtyřiasedmdesáti procenty akcií skupina dvou set třiceti zaměstnanců, sdružených v obchodním družstvu Maso uzeniny.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info