Legendární Heinzův kečup v ohrožení
08.06.2005 | Ekonom
Po společnostech Nestlé, Unilever, Kraft, Danone a Sara Lee oznámila i americká skupina Heinz, že v rámci rozsáhlého plánu znovu se koncentrovat na své hlavní aktivity uzavře některé své závody v Evropě. Světová jednička v kečupech doufá, že nalezne kupce na své konzervárny ryb ve Francii i závody na mražené potraviny v Irsku a Británii.
Pro Heinz i další potravinářské firmy se stalo životně důležité soustředit síly na to hlavní. V případě této americké společnosti je to kečup, který představuje většinu jejího prodeje a jehož odbyt je ohrožován značkami distributorů a diskontními obchody (na evropském trhu například Aldi, Lidl, Netto, Ed, Leader Price).
Danone a Nestlé mají zájem o spolupráci s některými z diskontních řetězců (včetně Lidla), jež kromě svých levných produktů nabízejí zákazníkům v každé ka-tegorii jednu velkou značku. Tuto pozici obvykle zaujímá nejsilnější značka na trhu, která je velikostí produkce schopna snížit své ceny a přitom inovovat, aby zdůvodnila cenový rozdíl oproti konkurenci.
Společnost Heinz se stahuje z trhů, kde není jedničkou či dvojkou. Její závody přitom trpí přebytečnou výrobní kapacitou - ta je údajně využívána z 60 %. Navíc je ohrožena pozice samotného Heinzova kečupu. Proto firma od konce 90. let přichází s inovacemi, jako jsou plastové lahve, z nichž se dá kečup vymačkávat, či nové příchutě tohoto produktu. Snaží se také pohotověji reagovat na chutě dětí.
Ke všem těmto adaptacím přitom dochází v prostředí všeobecného poklesu cen. To je nyní největší problém. V bitvě proti značkám distributorů a diskontním prodejnám potravin obstojí jen ti producenti potravin, kteří budou schopni nabízet inovativní produkty za nejnižší ceny.
Další články v kategorii Potravinářství
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Čína po ukončení vyšetřování snížila cla na dovoz vepřového z EU (18.12.2025)
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)
- Ovoce meziměsíčně zlevnilo, vejce ale zdražila (16.12.2025)

Tweet



