McDonald's bude psát nutriční údaje na obaly
31.10.2005 | Hospodářské noviny
Restaurační řetězec McDonald's bude servírovat zákazníkům spolu s hamburgery a dalšími pokrmy i údaje o jejich výživné hodnotě. Ty se nyní objeví přímo na obalech jídel. Restaurační řetězec McDonald's bude servírovat zákazníkům spolu s hamburgery a dalšími pokrmy i údaje o jejich výživné hodnotě. Ty se nyní objeví přímo na obalech jídel, uvedla firma. McDonald's se tak snaží umlčet kampaně, které ji obviňují z toho, že přispívá k obezitě.
Informace o kaloriích a hmotnostních objemech tuku, bílkovin, sacharidů nebo soli firma již udává v brožurách, dostupných v restauracích její sítě, a také na internetu. Nyní však budou tyto údaje přímo před zákazníkem," řekl generální ředitel firmy Jim Skinner. "Podle nás to je absolutně nejsnadnější způsob, jak to sdělit," řekl Skinner v rozhovoru s agenturou Reuters. "Dali jsme jim, o co žádali, a nyní je na nich, zda to použijí, nebo ne," dodal. Informace, které jsou v restauracích novinkou, budou podobného druhu jako povinné označování potravin prodávaných v amerických obchodech. Tyto údaje sestávají z hmotnosti tuků, bílkovin a dalších výživných látek, a z procenta denního doporučeného příjmu při spotřebě 2000 kalorií denně. Na internetové stránce firmy si pak budou moci zákazníci přizpůsobit tyto informace podle svého věku, pohlaví a dalších faktorů.
McDonald's chce mít nová balení s příslušnými informacemi do konce roku 2006 ve více než 20 000 restauracích z celkového počtu asi 30 000. Nejprve se tato inovace objeví v únoru při zimních olympijských hrách v Turíně. V poslední době McDonald's zrušil nadměrné "SuperSize" porce, obohatil jídelníček o některé zdravé pokrmy a propaguje vyrovnaný a aktivní životní styl s fyzickou aktivitou. Její nedostatek je podle výzkumů klíčovým faktorem vzniku obezity.
Další články v kategorii Potravinářství
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Čína po ukončení vyšetřování snížila cla na dovoz vepřového z EU (18.12.2025)
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)

Tweet



