Pivovar Zubr opět uvařil přes čtvrt milionu hektolitrů piva

Pivovar Zubr uvařil v loňském roce 255.000 hektolitrů piva, což je stejné množství jako v roce předcházejícím. K poklesu došlo v čepovaném pivu, a to o 3 procenta. Největší nárůst Zubr zaznamenal v segmentu plechovek, jejichž podíl stoupl již na 10 procent celkové produkce. Daří se i exportu, který vzrostl o 10 procent.

„I přes zátěž, kterou pro naše zákazníky, tedy provozovatele restaurací, přinesla nová nařízení v podobě EET nebo zákazu kouření, jsme s celkovými čísly spokojeni. Výpadek v čepovaném pivu na domácím trhu jsme nahradili zvýšeným prodejem piva lahvového a zejména plechovkového. To je i hlavním vývozním artiklem,“ komentuje loňský rok Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr a pokračuje: „Největší pokles sudového piva nastal v meziročním srovnání v měsících září až prosinec 2017, do té doby jsme byli víceméně na předloňské skutečnosti.“

Právě s rostoucím zájmem o plechovkové pivo souvisela i největší investice v loňském roce. „Musíme neustále reagovat na vývoj a být co nejvíce flexibilní, proto jsme v loňském roku spustili novou balicí linku na plechovky, která nám umožňuje vyrábět větší variabilitu balení i potisků,“ doplňuje Tomáš Pluháček. Na letošní rok je naplánovaná investice do nového systému filtrace, která přesáhne 25 milionů korun. Za poslední čtvrtstoletí bylo do modernizace pivovaru investováno více než tři čtvrtě miliardy korun a zásadních investic se dočkaly prakticky všechny části pivovaru.

Novinky přinesl loňský rok i v samotné nabídce piv. Pivovar Zubr uvedl na trh novou dvanáctku Zubr Gradus, která je zatím k dostání výhradně v čepované podobě. Mezi speciály, které se v nabídce objevují vždy na limitovanou dobu, se dařilo Zubr Narozeninovému speciálu 14,5%, který byl uvařen u příležitosti oslav 145. výročí založení pivovaru. „Moc mě těší, jak dobře přijali naši zákazníci Graduse a doufám, že si brzy najde své věrné štamgasty stejně jako jedenáctka Grand. V letošním roce budeme dále rozšiřovat jeho distribuci a samozřejmě opět chystáme i několik speciálů včetně jedné novinky na Velikonoce, o které ale zatím více neprozradíme,“ naznačuje plány na příští rok Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr.

Pivovar Zubr chce v letošním roce navázat na dobré výsledky z předcházejícího roku, proto významná podpora bude směřovat do provozoven s čepovaným pivem, které díky novým nařízením i stále se zpřísňujícím se předpisům prožívají nelehké období. „Je čím dál tím těžší bojovat s trendem poklesu spotřeby čepovaného piva, ale pro nás stále zůstává prioritou. Hospodská atmosféra a setkávání u piva patří k českým tradicím a my ji chceme nadále podporovat a spoluvytvářet,“ říká Tomáš Pluháček.

Od zavedení EET pivovar celkově zaregistroval zhruba čtyři desítky provozoven, které ukončily svoji činnost. Bylo to zejména během zimy, tedy z kraje roku. „Od té doby máme počet provozoven relativně stabilní, ovšem uvidíme, jak se po zimě projeví zákaz kouření. Slýcháme od našich zákazníků obavy, zda zimu přežijí,“ dodává Tomáš Pluháček. Jedním z opatření, jak pivovar bojuje s poklesem čepovaného piva, je vlastní síť nájemních restaurací, kdy si pivovar pronajímá provozovny přímo od majitelů a dále je nabízí prověřeným nájemcům. V současné době jich má již několik desítek a v projektu bude pokračovat i v letošním roce.

 

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí pivovarské skupiny PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A a Regionální potravina a známky CHZO "České pivo". Nejprodávanějším pivem z produkce je 11° ležák Zubr Grand, který je vítězem v degustačních soutěžích Zlatý pohár Pivex – PIVO 2017 v kategorii ležáků a České pivo 2017 v kategorii jedenáctistupňových piv. První místo v soutěži České pivo 2017 si odnesl také Zubr Premium, a to v královské kategorii světlých ležáků. Navázal tak na vítězství z roku 2015 v téže soutěži a na absolutní vítězství v degustační soutěži Zlatý pohár Pivex – PIVO 2016. Na letošním jubilejním ročníku soutěže PIVEX 2017 byl pivovar Zubr zvolen pivovarem čtvrtstoletí. Novinkou ve stálém sortimentu je 12° ležák Zubr Gradus.

 

KONTAKT PRO MÉDIA

Agentura Ariston PR

Jan Vávra, tel.: 222 523 147, e-mail: jan.vavra@aristonpr.cz

Jana Dobrovská, tel.: 606 344 502, e-mail: jana.dobrovska@aristonpr.cz

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info