Pivovarnická skupina Foster's se zaměřila na víno

Výnosy z akvizice Beringer Wine Estates přinesly výrobci známých ležáků obrovské zisky, které mají zahojit ztráty pozic při prodeji piva

Jestliže loni rostl prodej piva pouze o devět procent, víno se prodávalo dvojnásobně rychleji.

Odvážná strategie největšího australské pivovarnické skupiny Foster's Group, která se rozhodla investovat 1,6 miliardy amerických dolarů do nákupu kalifornské vinařské společnosti Beringer Wine Estates, se zřejmě vyplatila. Obchody s vínem jsou na vzestupu, a jak uvedl generální ředitel celé skupiny Ted Kunkel, společnost. očekává, že prodeje a zisky z vína předčí výnosy z piva. »Zatím je to málo, ale do pěti let počítáme, že se bude odbyt vína podílet na celkových tržbách ze 40 procent,« uvedl k budoucím plánům společnosti Kunkel. Vedení společnosti tak ještě v letošní druhé polovině roku očekává nárůst příjmů z prodeje vína někde mezi 10 až 15 procenty.

Podle posledních zpráv tak letošní zisk předčil se svým sedmiprocentním navýšením původní očekávání analytiků. Čistý zisk od doby akvizice Beringeru, tj. za posledních šest měsíců do 30. června, vzrostl z loňských 185 miliónů australských dolarů na téměř 200 miliónů AUD. Příjmy Beringeru, jež kontroluje firmu Sobemab, umožňující přístup na francouzský trh, tak zvýšily hodnotu vinařských aktivit skupiny Foster's na 342 miliónů AUD před zdaněním, což je téměř dvojnásobek původních příjmů. Tato částka je srovnatelná s výnosy z prodeje tradičního piva, které vzrostly za stejnou dobu pouze o devět procent na 433 miliónů australských dolarů. »Víno se prostě lépe prodává, přesně odrazilo jejich předpoklady,« komentoval výrazný vzestup u prodejů vína Paul Xiradis, který je analytikem u Ausbil Dexia.

Aby byla celá akvizice ještě úspěšnější, hodlá Foster's celou kampaň pro prodej vína v USA podpořit investicí v hodnotě 530 miliónů USD a dále také zatím nespecifikovanou akvizicí ve vinařském sektoru. »Celá záležitost je otázkou nejvíce jednoho roku a bude financována ze zisků dosažených prodejem našeho piva,« informoval generální ředitel celé skupiny. Podle Kunkela se bude jednat zřejmě o velkou vinařskou firmu s globálními zájmy ze Spojených států či Evropy. »Musíme si dokázat, že náš původní předpoklad, že dobré víno se bude prodávat samo, byl správný. Proto jsme do toho šli,« řekl Kunkel. Podle odborníků se nejvíce spekuluje o americké společnosti Robert Mondavi, francouzské Sieur d'Arques, chilské Chile's Vina Concha y Toro nebo australské Australia's BRL Hardy.

Přestože celá skupina plánuje pro letošní rok hlavně zaměření na víno, nezůstává výroba piva nijak pozadu. Foster's, který získává téměř třetinu svých příjmů mimo australský trh, dokázal navýšit prodeje za letošní rok o 32 procent na 4,2 miliardy AUD. To znamená, že ve srovnání s loňským rokem došlo ke čtyřnásobnému nárůstu. Nemalou měrou se na tomto vzestupu podílely také společnosti, které vaří pivo z licencí Foster's různě po světě. Zde zaznamenala pivovarnická skupina téměř dvojnásobný skok kupředu, i když trochu bržděný ztrátou obchodních pozic v Asii.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info