Po vstupu do USA míří Budvar s Czechvarem rovněž do Kanady

Zdeněk Zuntych

Značka Czechvar, kterou pivovar Budějovický Budvar vloni vytvořil pro trh USA, se dostává i do Kanady. Kvůli složité administrativě sice zatím jen do provincií Britská Kolumbie a Ontario, postupně se však očekává vstup i na jiná území země. »Jde o menší množství několika kontejnerů. Podobně jsme ale začínali i v USA,« uvedl obchodní manažer Robert Chrt.

Budvar hodlá, podobně jako v USA, i v Kanadě prodávat nekonfliktním způsobem; aby tak neporušoval historickou známkoprávní smlouvu s americkým pivovarem Anheuser-Busch z roku 1939. Ta mu zakazuje používat slova Budweiser, Bud a jejich složeniny či napodobeniny v zemích od Panamy na sever. Budvar se do USA s pivem Czechvar dostal po dlouhé pauze vloni na podzim. Veřejně to ale přiznal až letos na jaře. Pro rok 2001 podnik počítal s prodejem tří tisíc hl. Za sedm měsíců prodej v sedmi státech USA dosáhl 5500 hl. »Lidé i přes vyšší cenu přijali naše pivo velmi příznivě,« je spokojen šéf Budvaru Jiří Boček. Vysvětluje to nejen puncem zakázaného a nedostupného nápoje, ale i dobrým renomé českých a evropských piv.

Jihočeský pivovar v USA dosud nezaregistroval právní kroky korporace Anheuser-Busch, které by mířily proti jeho tamějším aktivitám.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info