Potravináři z Vysočiny chtějí v Evropě prosadit tradiční značky
05.04.2004 | ČTK
Potravinářské firmy z Vysočiny chtějí na rozšířeném evropském trhu prosadit tradiční výrobky. Zatímco uzeniny z Kostelce, pivo Bernard nebo salám Vysočina sázejí na zavedený název, například smetanový krém Pribináček se zřejmě pro zahraničí přejmenuje. Konkrétní plány na vývoz zatím výrobci příliš zveřejňovat nechtějí kvůli konkurenci. Humpolecký Rodinný pivovar Bernard z loňského výstavu vyvezl asi jen procento piva, a to do Německa, Švédska, Polska, Rakouska nebo na Slovensko. Podle mluvčího Zdeňka Mikuláška vstup do unie cestu k vývozu zásadně neulehčí. "Přesto nyní pracujeme na rozšíření exportu do unie o něco důrazněji," dodal.Zpráva byla upravena na základě obchodních podmínek ČTK, uplné znění získáte na obchodni@mail.ctk.cz
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii Potravinářství
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)
- Zvěřina ze střediska na Mostecku táhne, zájem je o divočáka na guláš (22.12.2025)
- Peněženku moc nešetří, čas ale ano. Češi cukroví čím dál víc kupují (22.12.2025)
- Předvánoční víkend někteří věnují uzení masa (22.12.2025)
- Rybáři rozvážejí ze sádek v Chropyni desítky tun kaprů pro vánoční trh (22.12.2025)
- Mléčné výrobky snižují riziko demence. Vědci sestavili seznam vhodných produktů (22.12.2025)

Tweet



