Povědomí o značce Klasa výrazně stouplo
06.03.2007 | Denik.cz
Povědomí o značce Klasa, udělované kvalitním domácímpotravinám, za poslední rok a půl podle průzkumů výrazně stouplo. Pomohla tomu komunikační kampaň zahájená zhruba v polovině roku 2005.
Zatímco tehdy si Klasu spontánně vybavilo šest procent spotřebitelek ve věku od 20 do 55 let, na konci loňska to již bylo 59 procent. ČTK to sdělil Státní zemědělský intervenční fond, který značku spravuje. Klasa je jádrem programu propagace domácích potravin.
Začátkem února ji mohli spotřebitelé nalézt na obalech 1340 potravinářských výrobků od 191 producentů. Produkty přitom musí splnit požadovaná kriteria.
Klasa je nejvíce známá mezi spotřebitelkami s vysokoškolským vzděláním. "Lze konstatovat, že znalost značky je přímo úměrná úrovni vzdělání," uvedl SZIF. Reklamu na Klasu zaznamenaly podle průzkumu více než tři čtvrtiny hospodyněk. Zhruba 73 procent by jich uvítalo výraznější logo značky na obalech výrobků.
Spotřebitelé si uvědomují potřebu označovat kvalitu zejména u mléka a mléčných výrobků, masa a masných výrobků a u mlýnských a pekárenských výrobků. Na 77 procent hospodyněk je přesvědčeno, že tuzemské potraviny jsou kvalitnější než zahraniční, plyne z průzkumu.
Stát vydává na propagaci kvalitní domácí potravinářské produkce nemalé částky. Předloni to bylo 169 milionů korun, loni 238 milionů korun a letos se počítá s 200 miliony korun. Peníze jdou z převážné části na podporu Klasy, ale také třeba na podporu potravinářů při účasti na zahraničních výstavách a veletrzích.
Další články v kategorii Potravinářství
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)
- Zvěřina ze střediska na Mostecku táhne, zájem je o divočáka na guláš (22.12.2025)
- Peněženku moc nešetří, čas ale ano. Češi cukroví čím dál víc kupují (22.12.2025)
- Předvánoční víkend někteří věnují uzení masa (22.12.2025)
- Rybáři rozvážejí ze sádek v Chropyni desítky tun kaprů pro vánoční trh (22.12.2025)
- Mléčné výrobky snižují riziko demence. Vědci sestavili seznam vhodných produktů (22.12.2025)

Tweet



